Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

Ste v strese alebo trpíte nespavosťou? Pomôže vám aromaterapia!

Len málokto môže povedať, že žije v pokoji. Vonkajšie okolnosti, ktorým sme vystavení, nás vedú skôr k hektickému spôsobu života. S tým však prichádza prehnaný stres, s ktorým si často nevieme poradiť. A stres stojí za celým radom fyzických aj psychických chorôb. Pre stres sa zvyšuje krvný tlak, priberáme, máme oslabenú imunitu a takisto zle spíme. Ak nechcete problémy riešiť chémiou, môžete vyskúšať aromaterapiu.

Čuch je jedným z piatich zmyslov, ktorý je napojený priamo na limbické centrum v mozgu, preto si niektoré vône dokážu skvele poradiť s napätím, únavou, stresom alebo dokážu zlepšiť náladu. Veľakrát potom naše telo rozprúdia ľahšie a rýchlejšie ako šálka kávy. A mnohé vône nájdeme práve v rastlinách. Aromatické látky rastlín (silice) v nás vyvolávajú okrem toho, že vnímame ich vôňu, aj biologickú aktivitu. To znamená, že pôsobia na rôzne telesné orgány a vyvolávajú určité pozitívne účinky podľa toho, akú silicu zvolíte. Práve tento proces sa nazýva aromaterapia.

Na čo môžete bylinky využiť?

Liečivé rastliny sa dajú použiť na liečbu mnohých zdravotných neduhov. Bylinky môžete používať čerstvé (napríklad do polievky) alebo sušené a môžu sa z nich vyrobiť tinktúry, nálevy, extrakty alebo odvary. A, samozrejme, sa z nich vyrábajú aj esenciálne oleje. Tie sa dajú bez problémov kúpiť. Vyberajte však overené a radšej prírodné verzie. Sú síce drahšie, ale oplatí sa nešetriť. Účinky jednotlivých bylín a ich esenciálnych olejov sú široké – podporujú dýchací systém, iné sú relaxačné, ďalšie antiseptické či protizápalové.

Masáž zmierňuje napätie

Aromaterapia má široké možnosti využitia. Éterické oleje môžete kvapkať do kúpeľa, použiť ich pri masáži, inhalovať ich v pare alebo si ich môžete nakvapkať do aromalampy (do vody pridáte 4 – 8 kvapiek vybraného éterického oleja a dôjde k odparovaniu). Masáž pomocou esenciálnych olejov je veľmi príjemná a skvele pomáha hlavne pri strese. Látky, ktoré obsahujú esenciálne oleje, oslobodzujú od napätia, vnútorných emócií a pomáhajú otvoriť myseľ. A prečo masáž? Dotyky uvoľňujú unavené svaly a dochádza k relaxácii. Tým sa zmierňuje stres, napätie a dostanete sa do pohody. Masáž má efekt nielen na svaly, ale tiež na lymfatický a obehový systém, takže prispieva k odvádzaniu toxických látok z tela.

Magazín Moja KetoDiet Jar 2019

 

Nabudúce sa to dozviete skôr!

Viete, že ste si tento článok mohli ako prvý prečítať v jarnom vydaní klubového magazínu Moja KetoDiet? Stačí byť členom nášho vernostného klubu a už vám nič neutečie. Členstvo je úplne ZDARMA a čaká vás s ním množstvo výhod.

> Stať sa členom klubu

 

Prírodné antidepresíva hľadajte v bylinkách

Medzi najlepšie antidepresíva patrí už po stáročia levanduľa, pakost (geranium), kvet pomarančovníka horkého (neroli), kananga vonná (ylang-ylang) a ruža. Ak ste v strese, obvykle začnete byť unavení. Dôležité je odpočívať a naučiť sa dobíjať energiu. Hneď ako budete ignorovať prvé známky, ako je úzkosť, búšenie srdca, bolesti svalov či návaly paniky, mali by ste naozaj zvoľniť. Na stres je vynikajúci pakost, ktorý vie vyrovnávať stav mysle a tela, pretože má vplyv na hormonálne a emocionálne pochody. Bylinky si poradia aj s nespavosťou, ktorá úzko súvisí so stresom. Môže ju vyvolať celková denná únava, podráždenosť, nespokojnosť alebo stres z práce. Na nespavosť skvele funguje levanduľa. Pôsobí ako upokojujúce tonikum na podráždený nervový systém a ľahko odplaví stres.

Nasledujúce zmesi môžete použiť v prípade zvýšeného stresu či nespavosti. Ak chcete éterické oleje použiť na masáž, potom ako základ použite kakaové maslo alebo maslo karité.

Zmes proti stresu:

1 kvapka fenikla, 3 kvapky pakostu, 2 kvapky grapefruitu. Tieto oleje zmiešajte s 15 ml rastlinného oleja. Potom použite na masírovanie tela, do aromalampy alebo do kúpeľa.

Zmes na nespavosť:

2 kvapky grapefruitu, 3 kvapky levandule, 1 kvapka citrónovej trávy. Zmiešajte s 15 ml rastlinného oleja a použite na masáž tela, do kúpeľa alebo môžete jednu či dve kvapky nakvapkať na vankúš.

 

Bylinkový vankúš na nespavosť | KetoDietNáš tip!

Na nespavosť odporúčame bylinkový vankúš, ktorý si môžete kúpiť alebo sami vyrobiť. Vhodné bylinky do vankúša sú práve levanduľa, medovka, materina dúška alebo pamajorán. Potrebujete naň iba bavlnenú látku s rozmermi približne 30 x 20 cm, vatu, ihlu (alebo šijací stroj), niť, mašľu a sušené bylinky (asi 40 g). Látku zošijete po obvode z rubovej strany, potom otočíte na lícnu stranu a dovnútra dajte sušené bylinky a vatu. Potom zašite zvyšok poslednej strany. Môžete previazať mašľou.

 

Autor: Aši

Foto: Depositphotos, KetoDiet

 

Predchádzajúci článok: Nájdite správnu motiváciu! Chudnite, pretože sa máte radi

 

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov