Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

Chudnutie po päťdesiatke

Vyskúšali ste všetko možné, stále sa vám však nedarí schudnúť? Máte zložitejšie podmienky, pretože ste v pokročilejšom veku a zároveň trpíte pohybovým obmedzením, ktoré vášmu chudnutiu hádže polená pod nohy? Proteínová diéta vám pomôže chudnúť v pohodlí domova, zdravou a bezpečnou cestou.

Proteínová diéta v pokročilom veku

Proteínová diéta vytvára podmienky, aby telo využilo uložené nadbytočné tuky a zredukovalo samo celkovú nadváhu. Je založená na ketóze, prirodzenom stave, pri ktorom sa naše telo živí takmer výhradne svojím vlastným uloženým tukom. Ku ketóze dochádza vtedy, keď obmedzíme vo svojej strave príjem všetkých sacharidov (jednoduchých cukrov aj komplexných sacharidov) na minimum.

„Pretože mi s vyšším vekom pribudli aj zdravotné problémy, potrebovala som niečo konečne urobiť so svojou nadváhou. Už som to bohužiaľ nemohla riešiť pohybom. Dopočula som sa, že obľúbená speváčka Petra Janů schudla s KetoDiet. Rozhodla som sa ju teda takisto vyskúšať. Napriek počiatočnej nedôvere som nakoniec žasla. Kilá išli rýchlo dole, jedlá mi chutili, i keď som občas mala chuť na knedle! Ale vydržala som! Všetkým, ktorí nemôžu nadváhu poraziť športom rovnako ako ja, KetoDiet vrelo odporúčam!“

Milada, 61 rokov

Chudnúť sa dá v každom veku

Chudnúť sa skutočne dá v každom veku. Výhovorky, že na chudnutie už nemáme ten správny vek, nám nepomôžu. V tridsiatke sa chudne o dosť jednoduchšie ako v päťdesiatke, ani v tomto veku však nehádžte flintu do žita. Skúste v sebe nájsť pevnú vôľu a odhodlanie.

Čo sa deje s telom po päťdesiatke

  • výrazné zmeny pohybového aparátu
  • spomalený metabolizmus
  • znížená produkcia estrogénu u žien ovplyvňuje distribúciu a ukladanie vápnika (riziko osteoporózy)
  • hormonálne zmeny u žien (majú vplyv na zvýšené ukladanie tukov)
  • zdravotné problémy spojené s metabolickým syndrómom u mužov
  • vyššie riziko infarktu
 

Pite ako Dán, ale vodu!

Pitný režim je veľmi dôležitý nielen v dvadsiatke, ale aj v šesťdesiatke a nezáleží na tom, či sa práve snažíte schudnúť alebo nie. V pokročilom veku však slabne pocit smädu, preto je dodržiavanie pitného režimu často zložité.

Denne by sme mali vypiť zhruba 2 až 3 l kvalitných tekutín – vodu, slabý čierny čaj, bylinkové čaje, ale aj nesladené vody.

Ako poskladať svoj jedálny lístok

Ak ste nejaký ten kilogram navyše riešili hladovaním, je to to najhoršie, čo ste mohli urobiť. Ani obmedzenie iba na šaláty a na nízkotučné potraviny nie je správnou voľbou. Naše telo energiu jednoducho potrebuje. Správne zdravé stravovanie by malo vyzerať nasledovne:

  • Jesť menšie porcie asi 5x denne.
  • Nepodceňovať raňajky (naštartujú metabolizmus).
  • Vynechať husté omáčky, biele pečivo, knedle a cestoviny.
  • Vyberať si kvalitné potraviny.
  • Jesť ryby, orechy, ľanové semienka a podobne.

Dopĺňajte minerálne látky

Medzi najčastejšie minerálne látky, ktoré nám v pokročilom veku chýbajú, patrí železo, zinok, vápnik a jód.

Železo - chudé mäso, strukoviny, zelenina, občas vaječný žĺtok, raz mesačne je vhodné jesť pokrm z hydinovej pečene.

Vápnik - 2 až 3 porcie mliečnych výrobkov alebo orechov a semienok denne.

Zinok - červené mäso, dostatok celozrnných obilnín, mliečnych výrobkov, orechov a semienok.

 

Cukru sa vyhnite oblúkom

Jete radi sladké? Opatrne s tým! Ak sa do krvi naraz uvoľní veľké množstvo cukrov, zvýši sa hladina krvného cukru, ktorá potom aj rýchlo klesne z vysokých hodnôt na nízke. Tento výkyv vnímame ako pocit hladu, ktorý nás zase ženie späť ku chladničke alebo k tanieru s ďalšou porciou. Často veľmi nezdravou.

Úbytok svalov môže znamenať problémy

So vzrastajúcim vekom je bohužiaľ spojený aj úbytok svalov. Svalová hmota sa stráca a je veľmi dôležité si ju udržiavať pravidelným pohybom. Okrem sily a dobrého pocitu svaly takisto zvyšujú bazálny metabolizmus. To znamená, že s väčším množstvom svalov budete spaľovať viac energie na ich udržanie, aj keď nevykonávate činnosť. A tak si môžete dopriať aj o niečo viac jedla.

S pohybom sa chudne lepšie

Pravidelný pohyb vám zlepší náladu a budete sa cítiť lepšie.

Športy vhodné v pokročilom veku:

  • aquaerobic
  • nordic walking
  • rehabilitačné cvičenia
  • dlhé prechádzky
  • špeciálne cvičenia pre 50+
 

Nie každý má však možnosť venovať sa v pokročilom veku pohybovým aktivitám. Najčastejšie je to z dôvodu určitého zdravotného obmedzenia. Ani v takom prípade by to však nemala byť výhovorka, že „takto sa však nedá schudnúť“. Vyberte si len inú cestu a zohľadnite svoje zdravotné obmedzenie.

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

  • Heureka
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard