Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu
Poradíme vám, ako schudnúť 5 kg ľahko a rýchlo. Začnite zmenou stravy.

Ako schudnúť 5 kg? Značka: Rýchlo!

O 5 kg viac, než by ste si priali. To neznie tak desivo. Lenže už nezapnete obľúbené džínsy a namiesto bikín pozeráte po jednodielnych plavkách? Poradíme vám, ako zobrať motiváciu a zbaviť sa miernej nadváhy. Schudnúť 5 kg zvládnete hravo.

Podľa výživovej poradkyne Martiny Dvořákovej je dôležitejší úbytok v centimetroch ako v kilogramoch.

Chcem schudnúť 5 kg

Už ste si tento cieľ niekedy vytýčili? Číslo na váhe je ako mágia. Keď sa pohne smerom dole, dokáže doslova divy. Zlepší náladu, motivuje, posúva nás bližšie k cieľu. Beda však, keď neklesá alebo dokonca rastie. Asi všetci to poznáme.

Plán je potom jasný: Zmeniť životný štýl a schudnúť. Najlepšie hneď. To je presne čas, keď začíname cvičiť, behať, držíme diétu alebo dokonca hladujeme. Po týždni sa znova postavíme na váhu. V nohách 15 kilometrov a žalúdok zovretý hladom, to sa predsa musí niekde odraziť! Lenže hmotnosť neklesla ani o gram.

A tak sa dostávame do začarovaného kruhu, v ktorom jedno predsavzatie strieda druhé. Keď to nevyšlo od pondelka, Nový rok to istí.

Pokiaľ chcete rýchlo schudnúť, vytvorte si primeraný kalorický deficit a dbajte na dostatočný príjem bielkovín.

Ako z toho von a konečne schudnúť?

Ako schudnúť 5 kg za týždeň?

Do našej výživovej poradne často posielate otázky typu: Ako schudnúť 5 kg za týždeň? alebo Ako schudnúť 5 kg za 3 dni? Pokiaľ čakáte zázraky na počkanie, budete sklamaní. Ako hovorí náš výživový poradca Jiří Skála: „Ak ste sa k svojmu telu správali 20 rokov nevhodne, nemôžete predsa čakať, že vám za 14 dní odpustí.“

Reálne ciele = základ úspechu

Podstatou chudnutia je vytvoriť si kalorický deficit. To znamená, že výdaj energie by mal byť vyšší ako príjem (zjednodušene spálite viac kalórií, než prijmete). Dôležité je pritom dbať na dostatočný príjem bielkovín.

Bielkoviny ochraňujú svalovú hmotu, ktorú si treba zachovať aj v priebehu chudnutia. Zo všetkých makroživín majú navyše bielkoviny najvyšší nasycujúci efekt, čo je vlastnosť, ktorú pri chudnutí jednoznačne oceníte.

Ako schudnúť 5 kg – jedálny lístok

Jedálny lístok na chudnutie môžete postaviť na proteínových jedlách a nápojoch KetoDiet.

Výhody ketodiéty:

Nemusíte nad ničím premýšľať – množstvo makroživín (bielkovín, sacharidov a tukov) na deň je nastavené tak, že dôjde k efektívnemu spaľovaniu tukov.

Svojmu telu dodáte kvalitné bielkoviny, vitamíny a minerály potrebné na to, aby v priebehu chudnutia neživorilo.

Tri spoľahlivé kroky k zmene – sacharidy zvyšujete postupne. Nejde o žiadne hladovanie, po ktorom by zákonite nasledoval jojo efekt. Cieľom je naučiť sa jesť pravidelne a hmotnosť si udržať dlhodobo. Pozrite sa, ako ketodiéta funguje.

Rozmanitá strava – aby ste sa na svoje jedlo tešili! Na raňajky voňavá kaša, na desiatu ovocné smoothie, na obed cestoviny so zeleninou, popoludní nadýchaný croissant a večer napríklad sýta polievka. Alebo úplne inak. Záleží iba na vašej chuti. A tá je pri našich jedlách skvelá. Pozrite sa na recenzie KetoDiet.

Jednoduchá príprava – šetríme čas. Naše jedlá si pohodlne nachystáte aj v práci alebo na dovolenke.

Proteínové nápoje, pečivo aj dezerty majú znížený obsah sacharidov a chudnutie s nimi je rýchle a účinné.

Diétne plány

Schudnúť za krátky čas vám pomôžu naše diétne plány. Môžete si vybrať z troch:

S diétnym plánom BASIC schudnete efektívne a rýchlo z nízkej nadváhy vďaka proteínovým jedlám a nápojom. BASIC pre nízku nadváhu dĺžka trvania je 3× 2 týždne
S diétnym plánom MEDIUM schudnete efektívne a rýchlo zo strednej nadváhy vďaka proteínovým jedlám a nápojom. MEDIUM pre strednú nadváhu dĺžka trvania je 3× 3 týždne
S diétnym plánom INTENSE schudnete efektívne a rýchlo z vysokej nadváhy vďaka proteínovým jedlám a nápojom. INTENSE pre vysokú nadváhu dĺžka trvania je 3× 4 týždne
Vybrať diétny plán
Spočítajte si svoj BMI index pomocou BMI kalkulačky a zistite, ako ste na tom s nadváhou.

Ak si nie ste istí, aká vysoká je vaša nadváha, pomôže vám naša BMI kalkulačka. Vyplnením pár údajov získate hodnotu svojho BMI a v prípade nadváhy tiež odporúčania vhodného diétneho plánu. Skúste to.

BMI kalkulačka

Pozrite sa, čo budete jesť pri proteínovej diéte, a presvedčte sa, že účinné chudnutie nie je o hladovaní, ale o pravidelnom stravovaní so správnym pomerom bielkovín, sacharidov a tukov.

Výživové špecialistky Kristína a Pavlína sú tu pre vás zadarmo každý všedný deň a poradia, ako schudnúť 5 kg.

Výživová poradňa

Každý deň odpovedajú naše výživové poradkyne na to, čo vás o ketodiéte zaujíma. Otázky sa často týkajú váhového úbytku za určitý časový úsek:

  • Ako schudnúť 5 kg za pár dní?
  • Ako schudnúť za tri dni?
  • Ako schudnúť 10 kg za dva týždne?

Chápeme, že by ste sa radi dozvedeli, ako rýchlo a koľko kilogramov schudnete. Bohužiaľ, na túto otázku neexistuje univerzálna odpoveď. Každé telo reaguje inak a konkrétny úbytok na váhe nemôžeme s čistým svedomím zaručiť.

Všetky otázky, ktoré sa týkajú chudnutia, s dôverou smerujte na Kristínu a Pavlínu. Vo výživovej poradni KetoDiet sú tu pre vás každý všedný deň.

Ako schudnúť 5 kg za mesiac?

Do šiat, do plaviek alebo napríklad len preto, že sa chcete cítiť lepšie. Zhodiť s ketodiétou päť kíl za mesiac je v prípade nadváhy možné. Poradíme, ako na to.

Zmeňte stravu

Môžete sa pustiť do už spomínanej ketodiéty. Je to pomyselná štartovacia čiara, ktorá spoľahlivo funguje. Dôkazom sú vaše príbehy o chudnutí.

Ak vám tento spôsob chudnutia nesedí, môžete vyskúšať low carb diétu. Aj tá je založená na obmedzenom množstve sacharidov, nie však na takom dôraznom ako v ketodiéte. Low carb stravovanie je vhodným spôsobom, ako si aj po skončení diétneho plánu udržať štíhlu postavu.

Ako sme už povedali, pri redukcii váhy je kľúčové dostať sa do primeraného kalorického deficitu. Upravte teda denný príjem kalórií a zaraďte fyzickú aktivitu.

Zaraďte pohyb

Naše telo je na pohyb stvorené. K zdravému životnému štýlu patrí pravidelná pohybová aktivita. Vyberte si takú, ktorá vás bude baviť, a venujte sa jej aspoň 5 – 10 hodín týždenne. Najlepšie, keď budete kombinovať aeróbny typ tréningu (bicykel, beh, plávanie, chôdza) so silovým tréningom (posilňovanie s vlastnou váhou).

Pokiaľ vás čaká náročnejšia fyzická aktivita, pokojne v súvislosti s ňou zvýšte množstvo bielkovín. Pred tréningom alebo tesne po ňom si doprajte napríklad proteínový nápoj alebo proteínovú tyčinku.

Dodržujte pitný režim

Na 1 kilogram svojej telesnej hmotnosti by ste mali vypiť 30 – 40 ml vody denne. Najvhodnejšia je, samozrejme, čistá voda. Aj v priebehu diéty ju však môžete spestriť citrónom, bylinkami alebo sirupmi bez cukru. Vyhnite sa sladeným limonádam a ovocným džúsom.

Vynechajte alkohol

Podľa odborníčky na výživu Martiny Dvořákovej „môže aj najmenšie množstvo alkoholu narušiť priebeh diéty. Náš organizmus začne odbúravať alkohol a prestáva chudnúť.”

Ako rýchlo schudnúť 5 kg?

Netlačte na pílu. Ak upravíte stravu a začnete sa hýbať, nadbytočné kilá začnú skôr alebo neskôr miznúť. Úspešné chudnutie je podmienené aj psychickou pohodou. Stres vám môže chudnutie značne skomplikovať, dokonca spôsobiť opačný efekt – priberanie na váhe.

Dlhodobý stres môže mať za následok aj nedostatočný a nekvalitný spánok, ktorý s chudnutím tiež úzko súvisí.

Jednoduchá rada znie:

  • Skôr, než na kilogramy, sa zamerajte na centimetre. Merajte si obvody (muži: pás a pupok, ženy: pás, pupok a boky).
  • Foťte sa. Ideálne s odstupom aspoň 14 dní od začatia diéty.
  • Neporovnávajte sa s ostatnými. Rýchlosť chudnutia ovplyvňuje mnoho faktorov (pohlavie, vek, výška nadváhy, váš zdravotný stav aj to, koľko pokusov o chudnutie máte za sebou).
Pri chudnutí je dôležitý pravidelný pohyb. Kombinujte chôdzu, plávanie alebo beh s posilňovaním s vlastnou váhou.

Ako schudnúť 5 kíl za týždeň

Na rýchlosti chudnutia sa podieľajú mechanizmy, ktoré sú riadené nervovou sústavou, hormonálne a sú späté s aktuálnym stavom metabolizmu. Ak disponujete zvýšeným množstvom tukových zásob (BMI vyššie ako 30), telo sa nezdráha „pustiť“ viac energetických zásob. Potom je pravdepodobné, že vám pôjde chudnutie spočiatku ľahšie ako ľuďom s ľahšou nadváhou.

5 rád, ako schudnúť 5 kg: diétne stravovanie, pohyb, pitný režim, žiadny alkohol a kvalitný spánok.

Päť rád, ako schudnúť 5 kg

Čo si z článku odniesť
  1. Jedálny lístok upravte tak, aby ste prijali menej kalórií, než vydáte.
  2. Zaraďte pravidelný pohyb.
  3. Strážte si pitný režim.
  4. Vynechajte alkohol.
  5. Dbajte na psychickú pohodu a kvalitný spánok.

Časté otázky na rýchle chudnutie

Ako schudnúť 5 kg za 2 týždne?

Ideálny váhový úbytok je 0,5 – 1 kg týždenne. Ak sa úpravou jedálneho lístka dostanete do ketózy, pravdepodobne budete chudnúť rýchlejšie (pokojne aj 5 kg za 2 týždne). Záleží na tom, akým množstvom tuku vaše telo disponuje a aké boli vaše glykogénové (sacharidové) zásoby pred vstupom do ketózy.

Ako schudnúť 5 kg za mesiac?

Váhový úbytok vo výške 5 kg za mesiac je všeobecne považovaný za ideálnu rýchlosť chudnutia. Základom je vytvoriť si kalorický deficit (viac energie vydať ako prijať). Zamerajte sa na diétny jedálny lístok, pravidelný pitný režim a dostatok pohybu. Vynechajte alkohol.

Ako schudnúť 5 kg za 3 dni?

Taký váhový úbytok za také krátke časové rozmedzie nie je reálny bez zdravotných rizík. Ako už viete z nášho článku, všetko má svoj čas. Buďte trpezliví.

Ako rýchlo schudnúť 5 kg?

Vďaka zníženému obsahu sacharidov a zvýšenému množstvu bielkovín s ketodiétou schudnete rýchlo a zároveň ochránite svoju svalovú hmotu. S chudnutím vám pomôže niektorý z našich diétnych plánov.

Podpora

Potrebujete poradiť?

Kontaktujte náš zákaznícky servis.
Sme vám k dispozícii.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov