Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu
  • AKCIA – Extra zľava 15 % na všetky výhodné balíčky! Platí do nedele 3. 7. Schudnite efektívne a s chuťou! Zľavový kód: VYHODNE15

Plováček - Výhodné balíčky

Ako večerať pri diéte?

Správnou večerou môžete podporiť chudnutie.

Po piatej hodine večer sa už neje a pri vynechaní večere rýchlejšie schudneme? Tak tento mýtus je už dávno pasé. Počas dňa by sme nemali vynechať ani jedno z najhlavnejších troch jedál (raňajky, obed, večera) a ideálne by sme ich mali doplniť ešte nejakou menšou desiatou, aby nás nelákalo maškrtenie. Čo však jesť večer, aby sme si nenarušili chudnutie, a pritom nešli spať hladní? Čítajte ďalej.

Kedy sa naposledy najesť?

Kedy je ideálny čas na to dať si večeru? Všeobecne platí, že posledné jedlo by sme si mali dať 2 až 3 hodiny pred spaním. Takže ak viete, že pôjdete spať až o 11 hodine večer, je úplne v poriadku najesť sa okolo ôsmej až deviatej večer.

Ak sa vám čas medzi večerou a spaním o niečo pretiahne, nebojte sa dať si druhú večeru. Najlepšou voľbou je zelenina, ktorú môžete doplniť napríklad bielym jogurtom, kefírom alebo tvarohom. Ako druhú večeru si môžete dať aj jeden z našich skvelých proteínových nápojov, ktorý vás skvele zasýti.


Nechoďte spať hladní!

Mohlo by to ohroziť kvalitu vášho spánku, ktorý je pri chudnutí veľmi dôležitý. Telo si cez noc neodpočinie, váš mozog je stále aktívny, vy sa ráno prebudíte unavení a nezachránia vás ani výdatné raňajky.

A to celé len preto, že ste sa večer nenavečerali a vaše telo nemalo z čoho brať energiu na nočnú regeneráciu a odpočinok.


Tučné a korenené jedlá pred spaním radšej vynechajte.

Podobne ako prázdny žalúdok funguje aj žalúdok, ktorý je na noc preplnený. Preto sa oplatí pred spaním vynechať veľmi tučné a korenené jedlá, ktoré sú ťažké na zažívanie a narúšajú tak spánkový režim. Organizmus nie je schopný pripraviť sa na hlboký spánok, ktorý je nevyhnutný na dostatočnú regeneráciu, pretože všetku svoju energiu vynaloží na spracovanie potravy.

Ťažké a tučnejšie jedlá si doprajte radšej v priebehu dňa.

Môžem jesť na večeru sacharidy?

Vhodná večera pri chudnutí by mala byť ľahko stráviteľná, mala by obsahovať kvalitný zdroj bielkovín, zdravé tuky a v primeranom množstve by mali byť zastúpené aj sacharidy.

Ak sa rozhodnete pre diétny plán KetoDiet, budete mať zloženie jedálneho lístka oveľa jednoduchšie. Nech si dáte z nášho sortimentu čokoľvek, denný limit sacharidov vám vždy vyjde.


POZOR!

Cez deň si postrážte, aby bola vaša strava vyvážená a váš celkový denný energetický príjem zodpovedal výdatnosti vašej večere. Takže ak viete, že ste cez deň vyčerpali denný príjem sacharidov, radšej sa im pri večeri vyhnite a dajte si napríklad len miešaný zeleninový šalát s tuniakom.


Pri chudnutí si strážime denný energetický príjem.

Nezabúdajte na bielkoviny!

Dôležité je strážiť si nielen príjem sacharidov, ale aj bielkovín. Pokiaľ príjem bielkovín bude za celý deň nedostatočný, vaše telo začne zbytočne odbúravať svalové tkanivo. Nebojte sa bielkoviny doplniť práve na večeru.

Tipy na najlepšie zdroje bielkovín v potravinách nájdete v článku Najlepšie zdroje bielkovín. Oplatí sa ich poznať aj pri chudnutí.

Ako sa vyhnúť večernému/nočnému prejedaniu?

Celý deň pracujete, cestujete a nemáte čas sa poriadne najesť? Večer prídete domov s prázdnym žalúdkom a zjete, čo vám v chladničke príde pod ruku? Lenže potom ešte dostanete chuť na niečo sladké a tabuľka čokolády je razom preč. Nasledujú výčitky a ste na seba naštvaní. Príde vám to povedomé?

7 tipov, ako sa zbaviť večerného prejedania

  1. Plánujte! Chystajte si jedlo deň vopred a hlad vás neprekvapí. Budete vedieť, čo a koľko toho máte v priebehu dňa zjesť a jedlo zo škatuľky si môžete dať aj v aute alebo na porade.
  2. Aj keď chcete schudnúť, nezakazujte si všetko, čo máte radi. Čoskoro by vás to prestalo baviť a došlo by opäť k nekontrolovanému prejedaniu.
  3. Žiadne drastické diéty! Nájdite si spôsob chudnutia, ktorý pre vás bude dlhodobo udržateľný (napríklad low carb diéta).
  4. Nezabudnite na dostatočný príjem základných živín (bielkoviny, tuky, sacharidy) počas dňa.
  5. Keď prídete domov hladní, neodbite to rýchlymi cukrami (sušienky, šišky, koláče), ale pripravte si nejaké dobré a kvalitné jedlo bohaté na živiny.
  6. Láka vás večerné chrumkanie pri obľúbenom seriáli? Namiesto zemiačikov si nakrájajte zeleninu alebo ochutnajte naše keto čipsy s niekoľkými príchuťami!
  7. Ak máte problém s prejedaním, obmedzte nakupovanie rôznych sušienok, čokolád, čipsov a ďalších menej zdravých produktov. Pretože keď ich doma nenájdete, nebude vás to lákať.

Večerné prejedanie vedie k obezite a k zdravotným problémom.

5 osvedčených tipov na ľahké (a rýchle) low carb večere

Poznáte to, prídete z práce unavení po celom dni a to posledné, čo sa vám chce, je tráviť ďalšie dve hodiny pri platni varením večere. Do toho prídu deti zo školy, manžel z práce a všetci s hladným výrazom čakajú, čo dobrého im pripravíte na jedenie. Alebo azda držíte diétu a dochádza vám inšpirácia na chutné a ľahké pokrmy na večeru?

V tom prípade pre vás máme pár tipov na ľahké večere, ktoré skvele chutia, ich príprava zaberie pár minút a ešte k tomu sú diétne, takže si na nich môžete pochutnať aj pri chudnutí!

Kozí syr je ľahko stráviteľný a vhodný pri chudnutí.

1. Zeleninový šalát s kozím syrom

Ľahký ochutený miešaný šalát s cherry paradajkami a orestovaným kozím syrom je výborný a skvele vás zasýti vďaka koziemu syru. Šalát môžete ešte posypať semienkami, ktoré sú výborným zdrojom zdravých tukov.

Prečo jesť kozí syr?

Hovorí sa, že kozí syr má svojím zložením najbližšie k materskému mlieku, preto je tak ľahko stráviteľný. V porovnaní s kravským mliekom kozie obsahuje viac nenasýtených mastných kyselín, ktoré majú vplyv na zvýšenie odolnosti organizmu. Kozí syr sa skvele hodí práve do ľahkých letných šalátov, na zapekanie so zeleninou a s mäsom alebo čerstvý do nátierok. Výborný je aj naložený v korení a bylinkách.

Kto má rád víno, určite vie, že kozí syr sa hodí skvele nielen k červenému, ale aj k bielemu, teda si ho môžete dať aj k poháru vína. Vyskúšajte napríklad naše keto akostné víno s takmer nulovým zvyškovým cukrom, s ktorým si môžete dať pohárik bez výčitiek.

Šampiňóny s kuracím mäsom majú nízku energetickú hodnotu a skvele zasýtia.

2. Kuracie prsia so šampiňónmi a s fazuľovými strukmi

Nakrájané kuracie prsia orestujeme na olivovom oleji s cesnakom a čerstvým tymianom, pridáme šampiňóny, fazuľky, všetko osolíme, okoreníme a chvíľu podusíme. Ozdobiť môžete napríklad čerstvou bazalkou, ktorá jedlu dodá sviežu vôňu.

Prečo jesť šampiňóny?

Šampiňóny vás dokážu skvele zasýtiť na dlhý čas, sú zdrojom rastlinnej bielkoviny a majú veľmi nízku energetickú hodnotu, takže sú ideálnou prílohou pri redukcii váhy. Sú skvelým zdrojom vitamínu B, C, železa, draslíka, fosforu a selénu. Vďaka tomu vás chránia pred vznikom vysokého krvného tlaku, kardiovaskulárnych ochorení a pomáhajú posilňovať imunitu. Šampiňóny môžete pripravovať na niekoľko spôsobov – ako prílohu, zapečené, plnené, šampiňónový burger apod.

Ľahká a rýchla večera na letné večery.

3. Grilovaný syr halloumi s cuketou, baklažánom a paradajkami

Halloumi na grile chutí priam famózne. Na rozdiel od väčšiny syrov si po tepelnej úprave zachová svoj tvar a nerozteká sa. Sám osebe je dosť slaný, takže nie je potrebné nijaké veľké dochucovanie. Halloumi sa griluje len pár minút z každej strany, takže je to výborná, rýchla a ľahká letná večera, napríklad na grilovačke s priateľmi. Ako príloha sa k nemu výborne hodí grilovaná sezónna zelenina dochutená vaším obľúbeným korením a bylinkami.

Prečo jesť halloumi?

Halloumi je skvelým zdrojom bielkovín a vďaka kombinácii ovčieho a kozieho mlieka ho radíme k zdravším syrom. Nájdete v ňom veľa vápnika, minimum tuku a potrebné proteíny pre vaše telo. Syr halloumi je skvelou voľbou na letné grilovanie a ľahké večere najmä pre tých, ktorí sa snažia schudnúť.

Olivy s cottage syrom sú skvelým zdrojom bielkovín a vitamínov.

4. Šalát s olivami a cottage syrom

Nakrájať zeleninu na kocky, pridať čierne olivy a dochutiť podľa svojich chuťových pohárikov zvládne každý! Na záver premiešať s jedným téglikom syra cottage a je to! Rýchla a ľahká letná večera je na svete.

Prečo jesť cottage?

Cottage syr je skvelá nízkokalorická voľba, ktorú si môžete dopriať aj pri chudnutí. Vďaka vysokému obsahu proteínu dokáže udržať pocit hladu na uzde a obmedzí chuť na sladké. Syr cottage je veľmi obľúbený najmä u športovcov, a to preto, že obsahuje kazeín a vďaka tomu pomáha budovať svalovú hmotu a udržať si hmotnosť. Syr cottage môžete využiť nielen do šalátu, ale aj ako zdravšiu verziu dresingu, do dezertov, na pečenie, alebo ho použite namiesto jogurtu či tvarohu.

Prečo jesť olivy?

Olivyvitamínová a minerálna bomba! Obsahujú vitamíny E, A, K, D, minerály ako draslík, železo, jód a sodík, poskytujú nám tiež veľa vlákniny a zdravé tuky. Olivy pre svoju špecifickú chuť nie každému chutia. Môžete ich tak nahradiť olivovým olejom, ktorým si pokvapkáte napríklad šalát. Obsahuje totiž rovnaké množstvo prospešných látok ako čerstvé olivy. Tuky z olív pomáhajú bojovať proti cholesterolu a pomáhajú spaľovať telesný tuk. Hodia sa tak skvele aj do diéty a ak držíte jeden z našich diétnych plánov, môžete si vychutnať olivy už od 1. kroku diéty!

Plnená morčacia roláda ako ľahká večera pri chudnutí.

5. Morčacia roláda s jarnou cibuľkou a so sušenými paradajkami

Šťavnatá morčacia roláda plnená zmesou z jarnej cibuľky, cesnaku, sušených paradajok a olív je ďalším skvelým tipom na ľahkú večeru. K roláde už nie je potrebné vymýšľať nijaké zložité prílohy, bohato stačí, keď plátok rolády položíte na lístky čerstvého šalátu s cherry paradajkami a balzamovým octom. Mňam!

Prečo jesť jarnú cibuľku?

Jarná cibuľka je veľmi bohatá na vitamíny a minerály. Obsahuje vitamín C, B, A a K. Dôležitý je aj obsah kyseliny listovej, horčíka, draslíka, železa, jódu alebo vápnika. Jarná cibuľka má tiež antibiotické a antibakteriálne účinky, prospieva tráviacemu traktu, pôsobí blahodarne na srdce, krvný tlak a dýchacie cesty.

Prečo jesť sušené paradajky?

Niekto by si mohol myslieť, že sušené paradajky stratia sušením svoju nutričnú hodnotu, ale opak je pravdou. Či už čerstvé, alebo sušené, paradajky v sebe obsahujú veľmi prospešnú látku a tou je lykopén – antioxidant, ktorý pôsobí ako prevencia rakoviny a chráni pred negatívnym vplyvom UV žiarenia. Sušené paradajky obsahujú až desaťkrát viac lykopénu ako tie čerstvé! Okrem toho paradajky obsahujú množstvo vitamínov (C, B, E, K) a minerálov (horčík, draslík, železo, vápnik).

Dáte si keto večeru?

Hlavné jedlo z kvalitných surovín máte vždy poruke.

Nemáte ani minútu času nazvyš? Nevadí! Vyskúšajte naše hotové jedlá KetoDiet, ktoré stačí ohriať v mikrovlnke a sú hotové za 5 minút. Hotové jedlá si môžete dať už od 2. kroku diéty ako náhradu za jedno jedlo bohaté na bielkoviny.

Ochutnajte napríklad:

Obed si môžete vziať kamkoľvek so sebou, na dovolenku, na výlet, do práce alebo na služobnú cestu. Vždy máte poruke vyváženú porciu bielkovín z kvalitných surovín.

Ak ste už všetky recepty vyskúšali alebo ste si svoj recept nevybrali, nevadí! Prezrite si náš keto receptár, v ktorom nájdete desiatky ďalších keto a low carb receptov od 1. kroku diéty až po skončenie diéty. Diéta už nebude nuda!

Autor: Aneta Šindelářová

Foto: KetoDiet, Unsplash

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Kontaktujte náš zákaznícky servis.
Sme vám k dispozícii.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov