Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

Prečo je jeseň ideálnym obdobím pre vaše chudnutie?

Tiež ste si mysleli, že začať s chudnutím je najlepšie na jar alebo v lete? Že sa teraz „kilečká“ schovajú pod huňaté svetre? A do Vianoc to rovnako nemá zmysel? Nechajte sa vyviesť z omylu. Poďte začať s novým zdravším životným štýlom hneď a zmeňte svoje stravovacie návyky raz a navždy. Predsa nebudete svoju snahu zhodiť pár kíl odkladať (zase) až na nový rok.

3 dôvody, prečo schudnúť na jeseň

Menej rozptýlenia znamená väčší úspech

Letné dovolenkovanie je dávno za vami a vy sa môžete vrátiť do svojho zabehnutého režimu. Dovoľte si vyčleniť chvíľu len pre seba, a to pravidelne. Teraz na jeseň budete mať konečne viac času na svoju vlastnú pohodu, relaxáciu aj na svoje telo. Letné prehrešky na grilovačkách a oslavách pokojne hoďte za hlavu a svoju jesennú diétu začnite s čistým štítom.

Náš tip:

  • Doprajte si pravidelnú saunu.
  • Zapíšte sa na lekcie jogy alebo vyskúšajte pilates.
  • Pusťte sa do domáceho cvičenia.
  • Pripravujte si jedlo na druhý deň už večer do praktickej škatuľky.

Keď svoj nový zdravý životný štýl naštartujete už na jeseň a budete vo svojom chudnutí úspešná (o čom nepochybujeme), užijete si Vianoce o to viac, pretože sa budete cítiť vo svojom novom ja skvele a nebudete sa báť trochu zhrešiť.

Pestré možnosti športového vyžitia

Síce sa nám citeľne ochladilo, ale to neznamená, že je s pohybom koniec. Naopak. Veď žiadne iné ročné obdobie nežiari toľkých farbami. Prebehnite sa medzi padajúcim lístím, prejdite sa v lese a nazbierajte deťom gaštany alebo vezmite svojho (alebo vypožičaného) štvornohého miláčika na dlhšiu prechádzku.

Viete, koľko krokov by ste mali denne urobiť, aby vám prechádzka plne nahradila pohybovú aktivitu? Pozrite sa na naše video o jesennom chudnutí, v ktorom vám užitočné tipy odhalí skúsená nutričná poradkyňa KetoDiet Martina Dvořáková.

Ak nie ste fanúšikom vonkajších aktivít, nevadí. Rozvrhy fitcentier a pohybových štúdií sa naplnili a rozhodne je z čoho vyberať. Poďte sa poriadne zapotiť pri kruhovom tréningu, tabate či HIIT tréningu, alebo si krásne pretiahnite telo na lekcii jogy či pilatesu.

Čo tak domáce cvičenie?

Existuje aj tretí variant. Nie ten, že pohyb vynecháte. Ak nechcete pobehovať vonku, ani navštevovať fitnescentrum, pusťte sa do domáceho cvičenia. Nielen na internete nájdete veľa videí a návodov na účinné cviky na ploché brucho, pevnejšie paže alebo štíhlejšie stehná. Vyrysujte si brušné svaly a spevnite zadoček s našimi tipmi na cviky, ktoré hravo zvládnete aj pri sledovaní svojho obľúbeného seriálu. Jednotlivé cviky kombinujte podľa svojich možností a energie.

cviky doma

TIP! Ďalšie cviky na doma nájdete na našom Facebooku.

A ak vás nechytilo ani domáce cvičenie, „vygruntujte” s vervou celý byt alebo dom. Uvidíte, ako sa pri jesennom upratovaní zapotíte.

Cvičte pravidelne a intenzívne

Jedným jediným zacvičením to však nemáte vyhraté. Keď pre seba konečne nájdete tú pravú pohybovú aktivitu, skúste sa jej venovať pravidelne. Pohyb odporúčame do svojho nového režimu zaradiť aspoň 2x týždenne, a to minimálne 45 minút. Uvidíte, ako hladko sa cvičenie začlení do vášho nového životného štýlu, pretože výborne doplní vaše zdravé stravovanie a podporí efektívnejšie chudnutie.

Naplánujte si vyváženú stravu

Takmer každá žena sa s príchodom rodiny stane veľmi dobrým plánovačom. A táto schopnosť sa bude hodiť aj pri jesennom chudnutí. Keďže sa väčšina vonkajších aktivít presúva s príchodom chladného počasia dovnútra, budete mať na prípravu a plánovanie svojho nového jedálneho lístka oveľa viac času. Po práci si v pokoji nakúpite zdravé potraviny, z ktorých doma uvaríte nielen večeru pre celú rodinu na ten daný deň, ale môžete si pripraviť aj porcie na nadchádzajúce dni. S vlastnou „škatuľkovou diétou“ nestratíte prehľad, čo a kedy jete.

Vôbec najdôležitejšie je v rámci zdravého životného štýlu dodržiavať pravidelný denný režim. Skúste si natiahnuť vnútorné hodiny, ktoré vás po 2 až 3 hodinách upozornia, že je čas sa najesť. Alebo si jednoducho dajte pripomienku do telefónu. Hlavné je nedostať v priebehu dňa veľký hlad. Potom by si telo chcelo znovu začať ukladať tuky do zásoby.

Čo s pitným režimom? Tiež sa musíte do pitia vody na jeseň trochu nútiť? Aj vtedy, keď nemáte smäd, by ste mali vypiť 2 až 3 litre tekutín denne, medzi ktoré sa však vaša obľúbená káva nepočíta. Skúste obyčajnú vodu striedať s kvalitným horúcim čajom alebo ju sem tam ochutiť sirupom bez cukru.

Je čisto na vás, či si pre svojom chudnutí vyberiete podľa svojho uváženia poskladanú stravu, vyhľadáte pomoc výživových poradcov alebo začnete držať niektorú z osvedčených diét – či už je to proteínová diéta (inak tiež bielkovinová alebo ketónová), delená strava, bezlepková diéta, Atkinsonova diéta, paleo diéta a mnoho ďalších. Hlavné je premýšľať rozumne a nájsť si svoju optimálnu cestu. Rýchly úbytok kilogramov môžete považovať za výhru, ale ak trvalo nezmeníte svoje stravovacie návyky  nimi aj životný štýl, jojo efekt vás pravdepodobne neminie.

paradajkova polievkaAj na jeseň sem-tam nestíhate? Alebo len hľadáte tip na rýchlu večeru? Skúste naše proteínové omelety alebo výdatné poliev­ky. Ak potrebujete rýchlu desiatu do práce alebo na cestu, pribaľte si do kabelky proteínovú tyčinku alebo sušené mäso jerky.

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

  • Heureka
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard