Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

Proteínová kaša zakaždým inak! Vyskúšajte tieto tipy

Ak si svoje ráno neviete predstaviť bez sladkých raňajok, máme pre vás skvelé tipy. Skúste vymeniť celozrnné koláče alebo ovsené vločky, ktoré obsahujú veľa sacharidov, za proteínové kaše. Uvidíte, že s raňajkami plnými bielkovín odštartujete svoj deň s prívalom čerstvej energie. A navyše si svoju proteínovú kašu zvládnete pripraviť za pár minút.

Raňajky plné bielkovín máte hotové raz-dva

Hoci sa vám možno zdá, že už je vonku teplejšie, ešte pár mesiacov nás čakajú chladné rána. Zahrejte sa hneď po prebudení sladkými, ale pritom diétnymi raňajkami. Oproti klasickej ovsenej alebo krupicovej kaši, ktoré sú výrazným zdrojom sacharidov, vám proteínová kaša obohatí zdravý jedálny lístok o potrebné bielkoviny. Vďaka obsahu bielkovín vás kaša zasýti na dlhší čas a vaše svaly vám poďakujú, pretože práve bielkoviny svalovú hmotu chránia.

Proteínovú kašu navyše zvládnete pripraviť za chvíľku – stačí ju poriadne rozmiešať v studenej vode alebo v mlieku (ideálne bez laktózy, t. j. mliečneho cukru) a ohriať v mikrovlnnej rúre. Do hotovej kaše si môžete sami podľa vlastnej chuti pridať ďalšie zdravé ingrediencie. Poradíme vám, ktoré sú podľa nás absolútne bezkonkurenčné.

vanilkova-proteinova-kase_ketodietProteínová kaša pre 1. krok             

Proteínovú kašu si môžete začať vylepšovať od samého začiatku ketodiéty. Do vanilkovej proteínovej kaše si napríklad vmiešajte polievkovú lyžicu zdravých semienok. Vyskúšajte:

  •     chia semienka,
  •     tekvicové semienka,
  •     konopné semienka,
  •     ľanové semienka,
  •     slnečnicové semienka.

Semienka môžete nahradiť rovnakým množstvom orieškov, ktoré rovnako obsahujú zdravé tuky. Alebo si ingrediencie zmiešajte – dajte si polovicu lyžice obľúbených semienok a druhú polovicu orechov. Necháme to na vás. Doprajte si:

  •     mandle,
  •     lieskové orechy,
  •     vlašské orechy,
  •     para orechy,
  •     kešu
  •     alebo jedlé gaštany.

TIP! Keď semienka alebo oriešky opečiete nasucho na panvici, ich chuť bude ešte výraznejšia a budú chrumkavejšie.

 

Proteínová kaša pre 2. krok

V 2. kroku diétneho plánu sa tešte na ešte lahodnejšiu proteínovú kašu. Okrem všetkých druhov semienok a orechov, z ktorých ste si mohli vyberať v 1. kroku, si teraz môžete dopriať aj ovocie. Určite ochutnajte čokoládovú proteínovú kašu s čučoriedkami, ktorú si môžete výnimočne posypať plátkami lúpaných mandlí.

Čučoriedky do čokoládovej kaše môžete ďalší deň obmeniť za jahody alebo netradičné biele ríbezle.

Pozor si dajte len na množstvo. Postrážte si, aby ste zjedli maximálne 100 g ovocia za deň. A v ten deň, keď si dáte ovocie, znížte príjem zeleniny na 250 g.

cokoladova-proteinova-kasa_ketodiet

Proteínová kaša pre 3. krok

V záverečnom kroku diétneho plánu je paleta ingrediencií na vylepšenie proteínovej kaše ešte pestrejšia. Okrem semienok, orechov a ovocia, ktoré ste si mohli pridať v 1. a 2. kroku diéty, môžete teraz vyskúšať do kaše primiešať napríklad polievkovú lyžicu bieleho jogurtu alebo polotučného tvarohu. Lyžica jogurtu chuť proteínovej kaše zjemní. Kašu môžete nakoniec pokvapkať rozohriatym kokosovým olejom alebo rozpusteným maslom.

malinova-proteinova-kasa_ketodietTIP! Proteínovú kašu s jogurtom si doprajte v deň, keď budete športovať, pretože vás ešte viac zasýti.

Aby ste mali istotu, aké druhy semienok, orieškov, ovocia, ale aj ďalších potravín si môžete v konkrétnom kroku diétneho plánu dopriať, nahliadnite do prehľadného zoznamu na stránke Čo budem jesť.

Proteínová kaša k bežným raňajkám

Ak ste úspešne dokončili diétny plán alebo jednoducho len s obľubou zdravo raňajkujete, s proteínovými kašami sa môžete krásne vyhrať. Pridajte si do nich svoje obľúbené zdravé ingrediencie alebo si ich skúste upraviť nasledovne:

  • kašu zmiešajte s kokosovým alebo mandľovým mliekom namiesto vody,
  • prihoďte do nej goji (kustovnicu čínsku) a nechajte napučať,
  • vystriedajte rôzne druhy ovocia podľa aktuálnej sezóny,
  • na kašu si nastrúhajte 2 štvorčeky horkej vysokopercentnej čokolády a kokos,
  • prilejte čakankový sirup a pridajte pekanové orechy,
  • opražte si tekvicové semienka alebo ovsené vločky na panvici, nech vám pekne chrumkajú,
  • alebo ju zmrazte a ochutnajte ako proteínovú zmrzlinu.

 

Podeľte sa o svoje vlastné variácie proteínových kaší na Instagrame. Jednoducho ich označte hashtag #NEBUDZCUKRU.

proteinova-kasa_ketodiet-snidana

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

  • Heureka
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard