Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

Choroby vás už nedobehnú! Získajte nepriestrelnú imunitu

Stačí málo, aby ste si na týždeň ľahli do perín? Trápi vás celoročná nádcha a kašeľ? Vyhnite sa chorobám vďaka nepriestrelnej imunite. Poradíme vám, ako ju posilniť.

1. Zdravá a pestrá strava nabitá vitamínmi

Asi vás neprekvapí, že zdravá strava funguje ako prevencia obezity, cukrovky alebo infarktu. Tušíte však, že vás ochráni napríklad aj pred chrípkou? Ak budete svoje telo zahlcovať zbytočnými cukrami, nadmierou nezdravých tukov alebo sa budete stravovať nepravidelne, telu neostane dostatok energie a kvalitných živín. Na boj s chorobou mu potom nezostanú sily a tá vás ihneď skolí. Podporte svoju imunitu vitamínmi, minerálmi, zdravými tukmi a vlákninou. Jedzte pravidelne 5-krát denne jedlá bohaté na bielkoviny, ovocie a zeleninu.

Vitamínov, ktoré tvoria štít proti chorobám, nemáme v našej stredoeurópskej strave dostatok. Ide hlavne o:

  • vitamín C (má antioxidačné účinky, podporuje imunitný systém, urýchľuje hojenie),
  • vitamín D (podporuje regeneráciu a hojenie),
  • a vitamíny skupiny B (ovplyvňujú správnu funkciu metabolizmu, krvotvorby, štítnej žľazy).

Do svojho jedálneho lístka preto zaraďte ryby, vajcia, citrusové plody, hlúbovú zeleninu a strukoviny.

Ak ste v diétnom pláne, nedostatku vitamínov sa obávať nemusíte. Proteínové jedlá a nápoje KetoDiet sú obohatené o vitamíny a minerály tak, aby vaše telo dostalo, čo potrebuje. Ak vás trápi neustále posmrkávanie alebo únava, možno potrebujete viac vitamínu C. Ten môžete jednoducho doplniť pastilkami.

 

Prečítajte si o vitamínoch a ich vplyve viac v článku Už ste dnes zjedli dosť vitamínov? Koľko a prečo ich potrebujeme?

 

2. Športom k zdraviu a najlepšie vonku

Športovci sú oproti „gaučovým ľuďom“ chorí menej často. Vyberte si šport, ktorý vás bude baviť, a podporte svoj imunitný, dýchací aj cievny systém pravidelne 2- až 3-krát týždenne 30- až 60-minútovou dávkou pohybu. Ak sa vonku práve „neženia čerti“, vezmite bicykel, bežecké topánky alebo korčule a vyrazte na čerstvý vzduch.

Nemáte práve chuť sa potiť? Obujte pohodlné tenisky a šup na prechádzku. Naozaj stačí vyjsť von? No jasné! Celý deň sa schovávame vnútri – doma, v práci, v kaviarni... Hodinka strávená v prírode pod slnečnými lúčmi dokáže zázraky.

A pozor: Aj pohyb v spálni sa počíta! Vďaka milostným hrám sa v tele zvyšuje hladina protilátok (imunoglobulínu A), ktoré nachádzajú a zneškodňujú cudzie častice v našom tele. Už pri obyčajnom objatí alebo bozku sa vyplavujú endorfíny (hormóny šťastia), ktoré imunitu posilňujú tiež. Spojte príjemné s užitočným a dbajte aj na kvalitu svojho milostného života.

3. Špina v byte, zdravé dieťa?Bojujte proti nachladnutiu a vyčerpaniu s KetoDiet vitamínom C.

Patríte k ľuďom, ktorí si niekoľkokrát za hodinu umyjú ruky a v dome neznesú ani zrnko prachu, alebo k úzkostlivým rodičom, ktorí dieťaťu nedajú ani jablko zo záhrady? Zbystrite!

Prehnanou ochranou najmä (ale nielen) v detstve si koledujete o nižšiu obranyschopnosť tela a vznik autoimunitných ochorení. Skúste sa umierniť a nesiahajte po dezinfekčných prostriedkoch zakaždým, keď sa niečoho dotknete v obchode alebo keď vaša ratolesť spadne na zem.

4. Ľadové kráľovstvo

Prečo na seba každé ráno pustiť ľadový prúd vody alebo pravidelne cez víkend vyraziť na kúpačku do rieky? Budete zdravší, šťastnejší a chudší.

Riadený pobyt v chladnom prostredí podporuje obranyschopnosť, funkciu kardiovaskulárneho systému, tvorbu hnedého tuku, ktorý na rozdiel od klasického bieleho spaľuje energiu a pomáha aj proti celulitíde. Ďalším benefitom je, že vám bude menšia zima a nebudete potrebovať toľko vrstiev oblečenia.

Ako sa otužovať? Začnite napríklad tým, že si v noci na spanie necháte v spálni otvorené okno. Keď si na chladný vzduch zvyknete, začnite postupne s vlažnou, neskôr s ľadovou sprchou.

5. Chŕŕ...

Poškodené a nežiaduce bunky naše telo ničí a nahrádza prevažne počas spánku. Ak máme spánok nekvalitný (prerušovaný, v posteli trávime málo času) alebo máme nepravidelný režim (zmeny, nočnú prácu, chodíme spať a vstávame každý deň inak), telo prichádza o potrebný čas na regeneráciu a prečistenie.

Chodievajte každý deň spať v rovnakú hodinu a do vyvetranej spálne, v ktorej budete čas tráviť naozaj iba večer.

Ktorý z návykov pre lepšiu imunitu zaradíte do svojej dennej rutiny ako prvý?

 

Autor: Andrea Skolková

Fotografie: KetoDiet, depositphotos.com

 

Predchádzajúci článok: Marta Adamčáková a Radim Hanžl – Má chudnutie v páre len samé pozitíva?

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov