Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu
Plováček - Slavíme s KETO 9 let - banner č. 1

Ako účinne schudnúť pri sedavom zamestnaní? Najčastejšie chyby vás neprekvapia

Snažíte sa schudnúť, ale jedným z úskalí (aj vašou obľúbenou výhovorkou) je, že celý deň presedíte v práci? Sedavé zamestnanie síce chudnutiu príliš nenahráva, ale aj v kancelárii sa dá schudnúť. Len by to aspoň zo začiatku chcelo vyhnúť sa obvyklým chybám. Ako na to?

 

Odhaľte časté chyby pri chudnutí so sedavým zamestnaním a odteraz sa im už vyhnete

 

1. Sedíte, sedíte a zase len sedíte

Aj v kancelárii môžete byť aktívni. Stačí ísť pohybu naproti. Začnite hneď ráno. Vyrazte do práce pešo alebo vystúpte o pár zastávok skôr a zostávajúci kus cesty odkráčajte. Môžete dokonca pribehnúť alebo prísť na bicykli a potom ešte namiesto výťahu vyjsť do kancelárie po schodoch. Ranné okysličenie ocení nielen vaša kondička, ale naštartuje sa aj mozog. Tým sa však dopoludňajšia aktivita nekončí. Čo tak miesto telefonovania či písania e-mailov zaskočiť za kolegami osobne? Čaká vás príjemnejšie a efektívnejšie stretnutie, a ešte vďaka tomu spálite aj časť raňajok. Na obed sa potom tiež vydajte pešo alebo posuňte od pracovného stola aspoň do kuchynky či jedálne. Potom si dajte pozor na poobedné podriemkavanie. Vezmite si na pomoc šikovné hodinky alebo nastavte pripomienky, ktoré vás každú hodinu zdvihnú zo stoličky. Urobte pár krokov, uvarte si kávu, doneste šálku aj kolegyni sediacej vo vedľajšej kancelárii, alebo najlepšie o poschodie vyššie, a veselo pokračujte.

 

Fyzioterapeutka radí: Telefonujte postojačky a pod stromček si želajte overball

Sedavé zamestnanie dáva nášmu telu zabrať. Najviac trpí bedrová a krčná chrbtica, ale aj ramená. Ďalej vás môže stretnúť syndróm karpálneho tunela či opuchy nôh. „Menované ťažkosti má na svedomí nedostatok pohybu, pretože sa svaly v želateľných oblastiach nemajú šancu predlžovať a zase skracovať,“ vysvetľuje fyzioterapeutka chrudimskej nemocnice Veronika Málková. „To sa môže prejaviť pocitom pnutia, ťahu, prípadne až bolesťou, a to nielen v mieste problému,“ dodáva odborníčka na pohybový aparát.

Dbajte aj na spôsob, akým sedíte. Nesprávny sed, keď nemáte obe nohy opreté o podlahu a celá váha spočíva na kostrči – nesedíte teraz náhodou s nohou preloženou cez nohu? –, vyvíja extrémny tlak na bedrovú chrbticu. Častou príčinou ťažkostí s chrbticou je však aj nevhodná ergonómia pracovného miesta. Upravte si svoje sedenie a vaša chrbtica, kĺby aj svaly sa vám poďakujú. Navyše tak predídete predčasnej únave. Ako na to?

Venujte 10 minút za hodinu balančnému sedeniu

Sadnite si na začiatok aspoň na 10 minút v priebehu hodiny na gymball, klin, balančnú podložku alebo overball,“ radí fyzioterapeutka. Nezabúdajte ani na bedrá. Podložte si chrbát v spodnej časti bedrovou opierkou – valčekom alebo len overballom. „Pomôcky vám pomôžu zachovať správne držanie tela, myslite však na to, že aj tento zdravší spôsob sedenia je stále len sedenie. Meňte často polohu alebo skúste jednoduché činnosti ako prehliadanie dokumentov alebo telefonovanie vybaviť postojačky,“ uzatvára Veronika Málková.

 

 

Rýchle chudnutie s KetoDiet v kancelárii.2. Tajná zásuvka plná rýchlych cukrov

Máte aj vy svoju zásuvku alebo skrinku zásob? Výborne! Pretože každému sa môže občas pracovný čas natiahnuť alebo pre konzultáciu utiecť obed. Zamerajte sa však na vhodný, chudnutie podporujúci, obsah. „Snažte sa vynechať jednoduché sacharidy v podobe sušienok, čokolád, cukríkov a pridajte sem bielkoviny a zdravé tuky. Sú ľahšie stráviteľné a spoľahlivo zasýtia na dlhší čas,“ radí špecialistka na výživu Martina Dvořáková. Poruke majte napríklad proteínové nápoje balené po jednotlivých porciách, ktoré stačí zmiešať s vodou, alebo sa bez výčitiek zahryznite do proteínovej bagety. Ak nedáte dopustiť na teplé jedlo, okamžite hotové proteínové polievky vás zachránia. Proteínová tyčinka alebo pár nesolených orieškov sa potom budú hodiť, keď vás začne prenasledovať chuť na sladké. Pozor si dajte na zdanlivo zdravé müsli tyčinky alebo proteínové tyčinky s vysokým obsahom cukru. Na stôl si navyše môžete hneď ráno pripraviť tanierik so zeleninou, z ktorej si ujedajte pokojne celý deň, a hlad vás nezaskočí.

 

3. Ranná káva, dopoludňajšie presso, poobedné latte a žiadna voda

Chudnutie sa bez dostatočného pitného režimu nezaobíde. Telo je potrebné dôkladne a pravidelne hydratovať, ale aj čistiť od škodlivín. To sa vám však s piatimi šálky kávy, ktoré navyše telo odvodňujú, a žiadnym pohárom vody, bohužiaľ, nepodarí. „Už vás asi neprekvapí, že káva ani čierny čaj sa do pitného režimu nepočítajú. Pite obyčajnú vodu, ktorú si môžete dochutiť plátkami citróna, uhorkami, malinami alebo mätou, alebo striedajte nesladené minerálky,“ vymenováva výživová poradkyňa. Zabúdate v priebehu dňa piť? Postavte si ráno na stôl džbánik alebo fľašu s vodou, ktoré budú do vášho odchodu prázdne. Dostatočný prísun tekutín má ešte jeden bonus v podobe aktívneho pohybu navyše. Viac vody = viackrát musíte vstať a ísť na toaletu.

Koľko vody by ste mali za deň vypiť? Je to približne 40 ml na 1 kg hmotnosti.

Extra „vychytávka“! Káva a diétny olovrant naraz? Ochutnajte proteínovú kávu s príchuťou čokolády.

 

4. Vynechávanie chodov. Raňajky aj desiaty sú však potrebné

Zostaviť si jedálny lístok pri sedavom zamestnaní nie je len také jednoduché. Často máte pocit, že keď len sedíte, energia nie je potrebná. Večer vás však prepadne „vlčí hlad“ a chýbajúce kalórie razom doženiete. „Zamerajte sa na pravidelnú odľahčenú stravu a nedajte svojmu telu šancu ukladať si tukové zásoby na „horšie“ časy, ktoré mu doprajete práve vo chvíli, keď jedlo vynechávate,“ hovorí Martina Dvořáková. Jedzte každé 2 až 3 hodiny pokojne menšie porcie alebo, naopak, 3-krát denne, ale poctivú porciu potrebných živín. „Jedálny lístok, ktorý vám pomôže schudnúť, by mal obsahovať dostatok zeleniny a ovocia, bielkovín v podobe kvalitného mäsa, rýb a nesladených mliečnych výrobkov, zdravých tukov a komplexných sacharidov, ako je celozrnné pečivo, kuskus, bulgur či hnedú ryžu,“ dopĺňa výživová poradkyňa. Báť by ste sa nemali ani výživovo výdatných strukovín, ktoré vás pri správnom spracovaní nenafúknu tak, ako si myslíte. Pozor však dajte na príliš tučné, vyprážané alebo sacharidmi presýtené obedové „menučká“, ktoré bývajú častým kameňom úrazu.

Schudnúť v kancelárii pomôže aj proteínová káva KetoDietNemáte odvahu zostaviť si diétny jedálny lístok sami? Skúste jeden z našich jednoduchých diétnych plánov, ktoré zostavili skúsené výživová poradkyne. Vďaka nemu nielen schudnete, ale sa naučíte aj správne návyky zdravého stravovania.

Ktorý diétny plán zvoliť? Spočítame vám to a potom aj vašim kilám navyše. -> Vyskúšajte jednoduchú BMI kalkulačku.

 

5. Nesústredenie sa na jedlo

Nehltajte raňajky ani obed nad klávesnicou. Doprajte si na jedlo pokoj a vychutnajte si každý hlt, ktorý navyše dôkladne rozžujte. Vďaka vedomému jedeniu prídete na iné myšlienky, zasýtite sa na dlhší čas a ešte sa po ňom vrátite do procesu výkonnejší.

 

Už sa vám spôsob, akým sa dá jednoducho schudnúť v kancelárii, nezdá taký dramatický? Hneď ako si tieto jednoduché pravidlá zautomatizujete, nebudete chcieť fungovať inak. Vďaka nim totiž budete nielen štíhlejší, ale aj spokojnejší. Stačí len trocha trpezlivosti a obdivné pohľady (nielen) kolegov na seba nenechajú dlho čakať.

 

Autor: Nikola Nevečeřalová

Foto: KetoDiet, Unsplash

 

Bravúrne ste zvládli návrat do práce po dovolenke? Ak nie, máme pre vás pár tipov v článku Ako prežiť návrat do práce bez toho, aby ste po ňom pribrali od stresu.

 

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov