Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu
Plováček - BLACK FRIDAY (23.11. - 29.11.)

Ako prežiť návrat do práce bez toho, aby ste po ňom pribrali od stresu?

eto sa končí a pred vami sa otvára sezóna, v ktorej potrebujete nakopnúť kariéru, postarať sa o rodinu a ešte si udržať zdravý životný štýl? Ale veď vy už dobre viete, ako na to...

Väčšina Slovákov po jarnej karanténe prehodnotila životné priority. Začali tráviť viac času s blízkymi. Počas školskej online výučby, chystaní obeda a vykonávaní oficiálne platenej práce sa naučili organizovať si čas lepšie ako ktorýkoľvek top manažér. Pravda, najzásadnejšou novinkou je, že aj keď sú maximálne výkonní, odmietajú vypustiť dušu a myslia na svoje osobné blaho. Prešli ste aj vy podobnou zmenou? Skvelé, pretože jeseň je ideálnym obdobím na to uviesť to všetko do prevádzky!

 

Kľúč k úspechu je plánovanie

„Každý deň začínajte s uprataným pracovným stolom. Stanovte si tri priority na daný deň a až po ich splnení pridajte ďalšie. Počas dňa rovnako pomôže niekoľkokrát sa zastaviť, zavrieť si oči a trikrát sa zhlboka nadýchnuť a vydýchnuť. Tým zo seba dostanete nežiaduci stres,“ odporúča Jiří Zadina, spoluzakladateľ on-line programu OfficeFitness.cz. A ponúka aj pomoc pre unavené oči: „Odporúčam cvičenie, pri ktorom sa každých dvadsať minút zahľadíte na dvadsať sekúnd na predmet, ktorý je od vás vzdialený aspoň šesť metrov. Oči si úžasne oddýchnu.“

 

Buďte čo najmenej na internete

A aj keď sa home office stal počas karantény pracovným štandardom a vám dokonale vyhovuje, nenechajte sa pri ňom rozptyľovať. Príklad: Horí vám uzávierka a vy miesto finišovania projektu surfujete po sieťach? Vypínajte na určité časové úseky domácu wifi. Maily kontrolujte trikrát denne, nemusíte každému hneď odpisovať (telefón na vás kolegovia určite majú).

 

Neodsúvajte svoje záujmy

Oprášili ste po rokoch šijací stroj? Začali ste videohovory s kamarátmi žijúcimi na druhom konci sveta? Alebo chodíte na šípky so susedom? Nového zvyku sa za žiadnych okolností nevzdávajte a zasväťte mu vždy rovnaký čas (každý večer, každú stredu, každý piatok). Že sa vám dnes na zumbu nechce, pretože ste sa z práce vrátili vyšťavení? Ale kdeže! „Mozog je ako sval, ktorý potrebuje pravidelne trénovať. Jedine tak si privykne na zmeny,“ zdôrazňujú autori motivačných kníh. Časom zistíte, že ste ešte veselší, trpezlivejší, viac si veríte...

 

Kvalitne jedzte

Nespoliehajte sa pred každou schôdzkou alebo poradou na výrobky plné cukru. Síce vás v danej chvíli postavia na nohy, ale po čase vám rovnako začne škvŕkať v bruchu. Myslite na to, že zdravé telo potrebuje nielen hodnotné živiny, ale aj pestré chute. Preto si aj jedlo rovnako ako úlohy (najlepšie deň vopred) vždy detailne naplánujte. Zo začiatku si zapisujte, koľko, čo a kedy za celý deň zjete, skúšajte osvedčené pokrmy a pokojne sa poraďte s výživovým špecialistom.

 

Deti čaká návrat do škôlMyslite aj na slobodu svojich detí

A ešte jeden tip pre rodičov: Priestor na vnútornú slobodu doprajte aj svojim deťom. Ešte pred začatím školského roka sa s nimi pobavte, o aké aktivity naozaj stoja, a kam by mali chodiť len kvôli vám. Takže ak sa nezabudnete (vzájomne) rozmaznávať, žiarivú jeseň zažijete všetci!

 

Autorka: Eva Šprincová

foto: Unsplash

 

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov