Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

Ako na to, aby ste sa nevrátili z dovolenky s 5 kilami navyše?

Kam vyrazíte tento rok na dovolenku? Pôjdete k moru, alebo budete objavovať krásy našej prírody? Možno vo vás blížiace sa voľno okrem tešenia vzbudzuje aj ľahkú obavu z toho, že sa váš vysnívaný pobyt môže premeniť v neriadenú „žranicu“ a vaša usilovná snaha schudnúť tak príde navnivoč. Preto sme dali dohromady jednoduché pravidlá, ktoré vám pomôžu ustáť vytrhnutie zo zabehnutého režimu a bezpečne odolať všetkým ponúkaným lákadlám.

Diéta & dovolenka! Dajte ich dohromady

Dôležité je aj mimo domova jesť pravidelne. Jedzte ďalej 5-krát denne po cca 3 hodinách, alebo tak, ako vám to vyhovuje. Postrážte si tiež kvalitný pitný režim, do ktorého však nepočítajte kávu, alkohol ani slané polievky, mlieko alebo sladené limonády. Vždy dbajte na kvalitu potravín, ktoré jete, a hlavne si v priebehu dňa jedlo správne rozložte. Sacharidy zaraďujte skôr dopoludnia a k večeru ich uberte alebo vynechajte úplne a siahnite po množstve zeleniny a jedle bohatom na bielkoviny,“ hovorí Martina Dvořáková, hlavná nutričná poradkyňa KetoDiet, ktorá má s náročným cestovaním aj vďaka svojmu niekdajšiemu pôsobeniu na pozícii letušky bohaté skúsenosti a pridáva svoj tajný tip. „Sama dobre viem, aké je na cestách ťažké stravovať sa pravidelne a zdravo, preto mám zakaždým poruke v kabelke proteínovú tyčinku, ale aj porciu nášho proteínového smoothie, ktoré v šejkri pripravím za pár minút.“

4 pravidlá, s ktorými na dovolenke o štíhlu postavu neprídete

V prvom rade by mal vyhrať zdravý rozum. Myslite hlavne na to, že si idete dovolenku užiť a nie sa stresovať z možných diétnych prehreškov. Napriek tomu vám týchto pár tipov pomôže nepodľahnúť výčitkám svedomia a cítiť sa tak stále dobre.

1. Nepodceňte domácu prípravu

Nasadnúť do auta s myšlienkou, že sa na jedlo niekde zastavíte, nie je šťastnou voľbou. Stravovanie na benzínkach a v náhodných reštauráciách či občerstveniach vašej štíhlej línii pravdepodobne neprospeje. Prichystajte si preto na cestu zdravú desiatu vopred. Nakrájajte si zeleninu, ovocie, vybavte sa orieškami a proteínový chlieb natrite ľahkou tvarohovou nátierkou s kvalitnou hydinovou šunkou alebo syrom. Do každej batožiny pribaľte proteínové tyčinky alebo proteínové croissanty a nezabudnite ani na šejker so svojimi obľúbenými proteínovými nápojmi, ktoré si potom s vodou rozmiešate prakticky kdekoľvek.

Idete ďaleko? Nezabudnite na chladiaci box, v ktorom vám desiaty vydržia dlhšie čerstvé.


"Verte sami sebe, že to zvládnete. Potom sa už stačí držať niekoľkých jednoduchých pravidiel a je to!

PS: Nezabudnite si so sebou pribaliť pevnú vôľu."

2. Využite švédske stoly vo svoj prospech

Čaká vás dovolenka s all inclusive alebo polpenziou s dvoma švédskymi stolmi denne? Skvelé! Využite príležitosť, že máte na výber čerstvé miestne jedlá, ktoré si doma bežne nedoprajete. Na raňajky si dajte čerstvé ovocie s tvarohom či bielym jogurtom doplneným orieškami alebo siahnite po lokálnych syroch či hydinovej šunke so zeleninou. Na desiatu si potom bez výčitiek pochutnajte na domácej ovocnej zmrzline a na obed či na večeru si pochutnajte na miestnych špecialitách – na grilovanom mäse, rybách a morských plodoch. Prílohám, ako sú cestoviny či ryža, aj pečivu sa snažte vyhnúť a stavte radšej na grilovanú zeleninu alebo šalát s ľahkou zálievkou z kvalitného olivového oleja.

Celý deň tiež máte poruke čistú vodu, preto nebude dodržiavanie pitného režimu žiadny problém. Vypite minimálne 3 litre denne. Sladké malinovky a tvrdý alkohol vynechajte. Z „bazénových nápojov“ je mimoriadne povolený pohárik piva alebo bieleho vínneho streku.

 

Nabudúce sa to dozviete skôr!

Viete, že ste si tento rozhovor mohli ako prvý prečítať v letnom vydaní klubového magazínu Moja KetoDiet? Stačí byť členom nášho vernostného klubu a už vám nič neutečie. Členstvo je úplne ZDARMA a čaká vás s ním množstvo výhod.

> Stať sa členom klubu

3. Urobte si z pohybu chvíľku pre seba

Dovolenka sa nemusí nevyhnutne rovnať nepretržitému váľaniu na ležadle. Nájdite si každý deň aspoň chvíľu, keď budete aktívni. Nemusíte práve behať po pláži, aj keď to v tej romantickej komédii vyzeralo tak pekne. Stačí sa hodinku pred večerou prejsť alebo si v priebehu dňa niekoľkokrát napríklad na 10 minút zaplávať. Možno máte v rezorte k dispozícii aj fitko. Ak je vybavené klimatizáciou, skúste ho, aj keby ste si v ňom mali napríklad len na 20 minút zaskákať cez švihadlo.

Ranné vtáča ďalej doskáče! Urobte si na seba čas, kým ostatní spia, a hladinu mora či promenádu budete mať len pre seba. Navyše nebude ešte také teplo, takže sa vám bude krásne dýchať. Uvidíte, ako sa na túto časť dňa budete každým dňom viac a viac tešiť.

4. Pravidelnosť nadovšetko

Ako už v úvode radila Martina Dvořáková, diétna trénerka KetoDiet, dodržať pravidelnosť je základ. „Či už ste na dovolenke alebo doma, jedlo prispôsobte svojmu dennému režimu. Ak často vstávate skoro alebo, naopak, chodíte neskoro spať, pridajte si jedno jedlo navyše. Nikdy by ste nemali ísť spať prejedení ani hladní. Ideálny čas na posledné jedlo sú približne 2 hodiny pred spaním,“ dopĺňa výživová poradkyňa.


"Žiadny dokonalý univerzálny návod neexistuje. Nájdite si taký režim, ktorý bude vyhovovať práve vám."

Pamätajte na to, že žiadny dokonalý univerzálny návod neexistuje. Nájdite si taký režim, ktorý bude vyhovovať iba vám. Napríklad budete spokojní s tromi väčšími porciami denne. Hlavné je cítiť sa v pohode. Len tak zvládnete svoj nastavený zdravý jedálny lístok dodržiavať dlhodobo.

Skĺbiť štíhlu líniu s dovolenkou nebude až taká drina, všakže? A ak by ste sa náhodou potkli, nič si nevyčítajte. Po dovolenke budete mať veľa času vrátiť sa späť do formy.

 

Autor: Nikola Nevečeřalová

Foto: KetoDiet, Depositphotos

 

Predchádzajúci článok: Naučte sa milovať svoje telo! Tieto rady vám to uľahčia

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov