Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu
Plováček - BLACK FRIDAY (23.11. - 29.11.)

5 zdravých návykov, po ktorých budete šťastnejší

Nedarí sa vám vykúzliť úsmev na tvári a pátrate, ako si zlepšiť náladu? Vyskúšajte päť jednoduchých tipov, vďaka ktorým bude svet o niečo krajší už za chvíľku.

Ako hovorí známa pesnička: „... šťastie je krásna a prepychová vec“. Mať dobrú náladu však vôbec nemusí byť nedostupný luxus. S našimi piatimi zdravými návykmi budete mať úsmev na tvári a šťastie na dosah.

1. Objímajte (sa)

V náručí našich najmilších sa cítime bezpečne a spokojne. Už len obyčajný dotyk dokáže doslova zázraky – utešiť, podporiť alebo zlepšiť náladu, keď sa práve nedarí. Keď sa objímeme, naše telo začne produkovať hormóny oxytocín a serotonín, vďaka ktorým sa upokojíme, zníži sa naša tepová frekvencia a začneme svet vidieť ružovejšími okuliarmi. Všetky starosti a napätie akoby na chvíľku zmizli. Dokážu dokonca tlmiť bolesť, takže náruč blízkej osoby môže pomôcť pri migréne alebo predmenštruačnom syndróme.

Vyhľadávajte fyzický kontakt s tými, s ktorými je vám príjemne. Objímte kamarátku, ktorú ste dlho nevideli. Privítajte objatím deti po návrate zo školy. Pohlaďte nežne partnera, keď sa vám pochváli nejakým úspechom. Uvidíte, že okamžite budete mať lepšiu náladu a pocit blízkosti a zdieľanie skvalitní vaše vzťahy.

2. Farebný a pestrý jedálny lístok

Prečo sa okrem obsahu živín v jedle oplatí riešiť aj farebnosť? Rôzne farby majú rôzny vplyv na ľudskú psychiku a určitá farba mnohokrát signalizuje obsah určitých látok, ktoré pôsobia na váš organizmus zvnútra. Ktoré farby by vám na tanieri nemali chýbať?

  • Farba vášne, červená, v nás vyvoláva silné emócie. Lykopén, ktorý dáva červenú farbu napríklad paradajkám alebo vodnému melónu, funguje ako antioxidant, znižuje hladinu „zlého“ cholesterolu v krvi a tíši bolesť. Jahody alebo červenú papriku si dajte, keď vám nebude úplne najlepšie.
  • Oranžová a žltá farba prebúdza dobrú náladu. Oranžové plody, napríklad citrusy, sú plné vitamínu C, ktorý podporuje imunitu a spomaľuje starnutie (nielen) buniek. Karotenoidy všeobecne chránia naše cievy a luteín (žltý karotenoid) sa stará o sokolí zrak.
  • Farba prírody, zelená, upokojuje myseľ a navodzuje príjemné pocity. Chlorofyl, zelené rastlinné farbivo, prispieva k zdraviu nášho mikrobiómu, pomáha čistiť pečeň aj obličky a stimuluje tvorbu červených krviniek. Pre pekné myšlienky si dajte napríklad brokolicu, šalát alebo avokádo.
  • Prekvapivo aj chladná modrá má veľa pozitívnych účinkov. Modré plody, ako napríklad slivky alebo čučoriedky, chránia pred obezitou, rakovinou aj vírusmi vďaka obsahu antokyánov.

Farebné jedlo si oveľa viac vychutnáte. Panna cotta ozdobená farebným ovocím hneď chutí inak.

3. Príjemná klíma je príma

Vošli ste niekedy do kaviarne alebo obchodu a zdanlivo bezdôvodne sa necítili komfortne? Vplyv prostredia na našu pohodu je podceňovaný. V miestach, kde trávite veľa času, si vytvorte príjemné prostredie.

Domov si vyšperkujte pekným nábytkom, milými obrazy alebo fotkami a drobnosťami, ktoré vám robia radosť – či už sú to drevené sošky mačiek, okruhliaky z dovolenky alebo zbierka kaktusov.

Kanceláriu si vyzdobte fotkami z dovolenky, pozitívnymi citátmi alebo obľúbenými kvetmi.

Nezabúdajte však ani na miesta, ako je kuchyňa alebo kúpeľňa. Hoci aj nové uteráky a utierky v príjemnej farbe vytvoria oveľa lepšiu atmosféru ako staršie potrhané.

4. Denníček pekných okamihov

V detstve mal denníček takmer každý. Pochybujete o tom, že je dobrý nápad, písať si ho aj dnes?

Nebudeme vás nabádať, aby ste si spisovali litánie o priebehu každého dňa. Že ste v práci celý deň archivovali zmluvy a obedovali kurací steak vás za rok zaujímať nebude. Čo tak si však každý deň zapísať niečo pekné?

Skúste jeden z našich tipov:

  • Tri veci, ktoré sa mi dnes podarili.
  • Tri veci, za ktoré som dnes vďačný/á.
  • Najkrajší zážitok z dnešného dňa.

Zaberie vám to päť minút, počas ktorých sa budete sústrediť na pozitívne zážitky. Prirodzene máme tendenciu sústrediť sa viac na to zlé, čo sa nám udialo, a niekedy nad tým premýšľame zbytočne veľa. Spisovaním pekných zážitkov a pocitov v sebe toto postupne zlomíte a začnete okamihy šťastia prežívať naplno.

5. Rozdávajte radosť

Zdieľaná radosť je dvojnásobná radosť. Urobiť svojich blízkych šťastnejšími môžete úplne jednoducho – potešte ich drobnosťami!

Partnerovi upečte jeho obľúbený koláč. Najmenšiemu členovi rodiny vykúzlite úsmev na tvári plyšákom. Partnerke doneste farebné tulipány. Kamarátku pozvite po náročnom dni v práci na „pokec“ pri káve. Len tak, pretože ich máte radi.

Zakončíme článok zase poeticky: „... vykroč zo svojich brán a láskou len hnaný, choď za šťastím.

Autor: Andrea Skolková

Fotografie: Mason Hassoun on Unsplash, KetoDiet

Ťažko hľadáte pozitíva v dobe koronavírusovej? Náš článok vám pomôže pozerať sa na svet zasiahnutý pandémiou s nadhľadom.

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov