Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

5 dôvodov, prečo svoje novoročné predsavzatie „SCHUDNÚŤ“ tento rok dodržíte

Je vo vašom zozname novoročných predsavzatí opäť zvýraznené tradičné slovko „schudnúť“? Výborne, pustite sa do toho a hlavne vydržte, pretože to je na tom to najťažšie. A ak si práve dvakrát neveríte, nevešajte hlavu. Dali sme dokopy 5 presvedčivých dôvodov, prečo vaše chudnutie tento rok nestroskotá (tak ako obvykle) už po 2 týždňoch.

Sebamotivácia je rozhodujúca

Každý má na chudnutie inú motiváciu a bez nej to rozhodne nejde. Ujasnite si najskôr, prečo túžite po štíhlejšej postave. Niekto na vás tlačí, alebo sa chcete zbaviť nadváhy preto, aby ste boli zdravší, aktívnejší a spokojnejší? Ak je hnací motor priamo vo vás, je to skvelá správa. Vnútorná motivácia býva oveľa silnejšia a hlavne účinnejšia, než keď vám niekto iný hovorí, čo by ste mali alebo nemali robiť.

Motivovať vás dosť dobre môže aj odstrašujúci prípad. Väčšinou vás utvrdí v tom, že so sebou musíte začať niečo robiť. Už ste sa možno párkrát počuli hovoriť, že nikdy nechcete dopadnúť ako tá tučná pani od susedov alebo korpulentná kolegyňa z vedľajšej kancelárie.

Veľkým motivátorom býva aj obyčajné zrkadlo. Už ste si predstavili, ako v ňom budete vyzerať, až budete štíhlejšia? Alebo sa skôr tešíte na to, keď sa budete môcť hrať s deťmi bez zadýchania? Niekoho do chudnutia „nakopne“, keď si kúpi o dve čísla menšie (pekne drahé) nohavice, sledovanie fotiek vypracovaných brušiek a štíhlych stehien na Instagrame alebo predstava, že bude pre svojho (napríklad aj nového) partnera príťažlivejší. V čom ste sa našli vy?

Koniec výhovoriek. Začíname

Aby sa vaše predsavzatie schudnúť premenilo na skutočnosť, musíte si veriť. Už to je polovica úspechu. Pripravte sa na to, že krízové bývajú úvodné 2 až 4 týždne, keď sa menia vaše návyky a vy si osvojujete nové pravidlá. V prvom rade je potrebné si tiež uvedomiť, že chudnutie je dlhodobý proces. Výsledky nemusíte vidieť hneď, ale to vás rozhodne nesmie odradiť.

Teraz, keď už ste sa odhodlali a viete, prečo chcete schudnúť, odfoťte sa a zapíšte si svoje aktuálne miery, nech môžete po pár týždňoch porovnávať. Každá na prvý pohľad viditeľná zmena vás potom poženie dopredu. Je dobré mať hneď od začiatku na očiach – napríklad na chladničke alebo na ploche počítača – svoju fotku „pred“ alebo, naopak, fotku svojho vzoru (či seba, keď ste ešte boli vo forme), aby ste ani na chvíľu nepoľavili.

Viete dlhodobo udržať sebamotiváciu? Teraz už áno

Objavte 5 dôvodov, pre ktoré svoje tohtoročné predsavzatie konečne dodržíte a naozaj schudnete.

1.   Dajte si jasné a splniteľné ciele

„Odbehnem maratón!“ Naozaj? A čo skúsiť radšej „za pol roka odbehnem 10 km za menej ako hodinu“? Cítite ten rozdiel? Čím reálnejšie ciele si stanovíte, tým viac si budete veriť.

Veď také bežné predsavzatia „schudnem 8 kíl do plaviek“ sa zdá oproti „každý mesiac zhodím 2 kilá“ oveľa náročnejšie a pritom je to to isté. Nie je načase svoje predsavzatia trochu preformulovať?

Ak by ste radi svoju motiváciu podporili ešte viac, môžete vyskúšať predsavzatia typu niečo za niečo“. Dohodnite sa napríklad so svojím partnerom, že keď sa vám podarí do leta tých
8 kilogramov zhodiť, on prestane fajčiť.

2. Nájdite si správneho sparing partnera

Nemusí vás nutne podporovať hneď celá rodina, stačí partner či partnerka, jeden z rodičov, alebo sa dohodnite napríklads kamarátkou, ktorá má podobne ako vy pár kíl navyše. Pustite sa do zhadzovania povianočných kilogramov spoločne a uvidíte, že to pôjde ľahšie.

Niekto sa, naopak, môže pred svojím okolím hanbiť, a tak hľadá motiváciu na internete. Podporujú vás v chudnutí dievčatá z diskusného fóra? To je skvelé. Aj s nimi sa môžete na diaľku podeliť o svoje úspechy (a prípadne i strasti). Ak patríte do skupiny samotárov a nechcete sa zverovať vôbec nikomu, nechajte sa inšpirovať aspoň niektorým zo známych fitnes idolov. Jednoducho v tom nezostávajte úplne sami.

Čo takto skúsiť to napríklad s:

3. Pohyb vás musí hlavne baviť

Nikto vás nenúti drieť v posilňovni ani behať, keď to nemáte radi. Vyskúšajte napríklad tanec. Pustite si svoju obľúbenú pesničku a „vyblbnite“ sa. Pokojne počúvajte rovnakú pieseň stále dookola, veď vás nikto nevidí. Jazdite na bicykli (keď to počasie dovolí) alebo si zacvičte doma – napríklad podľa fitnes videí s niektorým z trénerov vyššie alebo podľa nášho Facebooku, kde nájdete okrem iného aj tipy na najrôznejšie cviky. Vybehnite si párkrát po schodoch až na horné poschodie vo vašom paneláku – ak bývate
v „desaťposchoďáku“, bude to na začiatok stačiť len raz.

Ak neradi športujete sami, alebo sa bez parťáka nedonútite, zahrajte si bedminton, squash alebo vyskúšajte nové cvičenie v štúdiu za rohom. Užite si z času na čas „pohybovky“ na Xboxe alebo Playstatione a z pohybu sa razom stane zábavný plán na rodinné popoludnie.

Najdôležitejšie je, aby ste sa hýbali pravidelne. Skúste začať cvičiť napríklad pri svojom obľúbenom seriáli, ktorý sa vysiela dvakrát týždenne v tú istú hodinu. Hlavne ide o to obľúbiť si šport – urobiť si z neho zvyk a už sa ho nepustiť.

4. Pestrá a zdravá strava natrvalo

Pravdepodobne najťažšie pre vás bude vzdať sa sladkostí a alkoholu, ktorým ste sa cez Vianoce iste nevyhýbali. Uvidíte však, že keď vydržíte, chute vás čoskoroprejdú.

motivace_schudnutieZákladným predpokladom štíhlej postavy je zdravá strava. Ak túžite po trvalej zmene, jedzte pravidelne (5x denne po 2 až 3 hodinách) a vyvážene (podľa svojej postavy by ste mali jesť vhodné množstvo bielkovín, sacharidov a tukov).

Chudnúť rozhodne neznamená hladovať ani jesť to, čo nie je dobré. Naopak. Váš jedálny lístok bude skôr rozmanitejší a obsiahlejší, než kedy vôbec bol. Bude sa skladať z chudého mäsa, rýb, kvalitných mliečnych výrobkov, celozrnného pečiva, ryže, cestovín a hŕby zeleniny. Inšpirujte sa napríklad v zdravých receptoch. Nezabúdajte tiež dostatočne piť.

Pokiaľ si sami nebudete so svojím zdravým menu vedieť rady, obráťte sa na skúsených výživových poradcov, nutričných terapeutov alebo sa držte pevne stanoveného diétneho plánu.

5. Buďte v pohode

Pozitívne myslenie je základom všetkého. Psychická pohoda ide totiž ruka v ruke aj s tou fyzickou. Keď sa budete pravidelne hýbať a zdravo jesť, začnete si na sebe čoskoro všímať zmeny a aj ručička na váhe pôjde dole. To sa potom premietne na zlepšení vašej zdravotnej stránky, tiež však na skvelej nálade, ktorá z vás bude sršať. Hlavne sa nenúťte do niečoho, v čom sa necítite dobre, pretože pri tom potom nemáte šancu dlhšie obdobie vydržať.

TIP! Stiahnite si do svojho smartfónu aplikáciu, kúpte si motivačný diár a zapisujte si každý deň, čo ste zjedli, vypili a ako dlho ste športovali. Nestratíte tak prehľad o vyváženosti svojho energetického príjmu a výdaja. Veľmi užitočný môže byť tiež obyčajný krokomer, pretože aj svižnejšia chôdza sa do pohybových aktivít počíta.

 

Držíme palce, aby ste (nielen) svoje novoročné prianie premenili v skutočnosť!

 

Autor: Nikola Nevečeřalová

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

  • Heureka
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard