Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

Káva vám chudnutie neprekazí

Tiež ste sa stretli s tvrdením, že káva si s chudnutím práve nerozumie? A že sa vás vďaka obľúbenej šálky espressa (niekoľkokrát za deň) budú nadbytočné kilá držať ako kliešť? Neverte všetkému, čo počujete, nemusí to byť pravda.

Na kvalite kávy záleží

Ak máte kávu naozaj radi, malo by vám záležať predovšetkým na jej kvalite a čerstvosti, preto ju vždy starostlivo vyberajte. Voľakedy sa na obaloch káv uvádzali akostné stupne, teraz sa na nich dočítate, či ide o druh arabika, robusta alebo ich kombináciu. Najkvalitnejšie kávy sú iba z arabiky, káva robusta je menej kvalitná a pochopiteľne tiež lacnejšia. Oproti arabike však obsahuje významne vyššie množstvo kofeínu, a preto ju niektorí ľudia uprednostňujú.

Vyhnite sa sladeniu

Zrejme veľká časť z vás je zvyknutá si kávu doslaďovať - bielym alebo trstinovým cukrom, niekto dokonca aj medom. Zabudnite na to! Z obľúbeného nízkokalorického nápoja sa tak môže stať do slova a do písmena kalorická bomba. Chcete siahnuť po umelých sladidlách? Tie síce neovplyvnia vaše chudnutie, ale potláčajú prirodzenú chuť kávy, a preto je lepšie sa im vyhnúť. A čo mlieko alebo smotana? Vhodnejšie je určite piť kávu bez cukru i ďalších dochucovadiel, medzi ktoré patrí práve mlieko a smotana. Vynikne tak viac jej chuť. Ak si však chcete raz za deň vychutnať svoje cappuccino alebo espresso s trochou mlieka, nevidíme dôvod, prečo nie. Pri chudnutí to nijako neprekáža.

ristretto 7 ml - 0,38 kcal/1,6 kJ
espreso 30 ml - 0,57 kcal/2,4 kJ
káva s mliekom 220 ml z toho 70 ml mlieka - 34 kcal/143 kJ
cappuccino 200 ml - 67 kcal/283 kJ
caffé latte 200 ml - 120 kcal/508 kJ

Káva ako spaľovač tukov?

Káva, respektíve kofeín v nej obsiahnutý, zvyšuje energiu, zrýchľuje metabolizmus, podporuje koncentráciu, znižuje pocit únavy a mierne zvyšuje krvný tlak. Šálka ​​kávy asi 30 minút pred pohybovou aktivitou tak dokáže zefektívniť spaľovanie uložených tukov až o niekoľko percent.

Nezabúdajte na pitný režim

Pretože má káva aj diuretické účinky (odvodňuje vaše telo), nemali by ste po vypití kávy zabúdať na doplnenie tekutín. Pohár vody alebo nesladené minerálky za šálkou kávy by mali stačiť.

A aké je teda primerané množstvo kávy, ktoré by sme cez deň mohli vypiť, aby nám nehrozilo zvýšené riziko niektorých chorôb? Obvykle sa uvádza, že 300 mg kávy za deň, ak netrpíme nespavosťou alebo zažívacími ťažkosťami, je v úplnom poriadku. Takéto množstvo zodpovedá 4 až 6 šálkam kvalitnej kávy.

PRE ZAUJÍMAVOSŤ

Z nedávneho prieskumu vyšlo najavo, že priemerný Slovák vypije za rok 4,28 kg kávy. Vo svetovom rebríčku sa Slovensko dokonca umiestnilo na 23. mieste, predbehlo aj Českú republiku. Káva je jednoducho na Slovensku veľmi populárnym nápojom.

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

  • Heureka
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard