Zelená výpredaju! Produkty v pôvodnom kabátiku so zľavou až 40 %Vyberte si. Len do vypredania zásob.

VIDEO: Čo je WHR index a prečo je dôležité si ho zmerať?

13. 4. 2021Tento článok vám zaberie 3 min čítaniaNikola Nevečeřalová

Keď dvaja vážia tak isto, nie je to to isté. Delíte sa s kamarátkou o výsledky svojich pravidelných ranných vážení, z ktorých však vždy vyjde ako „víťaz“ ona? A nie je náhodou o pol hlavy menšia a nikdy sa nevenovala aktívnemu športu? Na porovnávanie raz a navždy zabudnite a zistite, ako s číslami správne naložiť.

Výpočet WHR indexu s výživovými poradcami KetoDiet pri natáčaní

WHR index odhalí riziko obezity

„To, ako vyzeráme, ovplyvňuje predovšetkým množstvo aktívnej svalovej hmoty a telesného tuku,“ vysvetľuje nutričná poradkyňa Martina Dvořáková. Existuje hneď niekoľko ciest, ako zistiť svoju ideálnu hmotnosť alebo skôr zloženia tela, aby ste sa cítili fit. Jednou z nich je počítanie. Výsledky vášho BMI a WHR indexu totiž môžu prezradiť, či nastal čas so sebou začať niečo robiť.

BMI (Body Mass Index) využíva na výpočet iba výšku a hmotnosť. Preto berte svoje výsledné číslo skôr ako orientačný ukazovateľ. Rozhodujúce je zloženie nášho tela, presnejšie koľko tuku a aktívnej svalovej hmoty v tele máme. Viac o vašom stave vám tak napovie výpočet WHR indexu. Prezradí totiž, aké veľké riziko obezity na vás číha. Spočítať ho môžete jednoducho pomocou obvodu pása a bokov.

Ako spočítať WHR a BMI?

S našou šikovnou BMI kalkulačkou je to hračka. Vďaka štyrom hodnotám, ktoré berú do úvahy indexy WHR i BMI – výške, hmotnosti, obvodu pása a bokov hneď zistíte:


Chcete zistiť rozloženie svojho tela ešte podrobnejšie?

Objednajte sa a schudnite pod dohľadom odborníka.


Skúsení výživoví poradcovia vám pomocou špeciálneho prístroja InBody alebo Tanita zmerajú podiel aktívnej svalovej hmoty a tuku, ale dozvedieť sa môžete aj to, koľko vážia vaše kosti alebo tzv. metabolický vek. Na základe týchto výsledkov s vami individuálne preberú možnosti vášho chudnutia a podporia vás na ceste za vysnívanou postavou.

Vedeli ste, že:

  • Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie sa považuje za zdravé BMI rozmedzie hodnôt od 18,5 do 25?
  • Priemerná hodnota BMI indexu telesnej hmotnosti obyvateľov Českej republiky dosiahla v roku 2017 podľa Českého štatistického úradu číslo 25.
  • Podľa indexu WHR zistíte, kam sa vám primárne ukladá tuk a aký typ postavy máte. Ste skôr jablko alebo hruška?
  • Typ postavy jablko je pre vyššie ukladanie viscerálneho tuku v oblasti brucha nebezpečnejší, a to vzhľadom na riziká spojené s civilizačnými chorobami, napr. cukrovkou II. typu, vysokým krvným tlakom, cievnymi ochoreniami.
Nikola Nevečeřalová copywriter na materskej KetoDiet

Autor

Nikola Nevečeřalová
Profil autora 

Pre zdravé stravovanie a pravidelný pohyb má správny zápal. Je aktívna nielen v živote, ale aj na našom blogu, kde sa môžete inšpirovať jej článkami.

Nemáte čas na cvičenie?

Chystáte sa začať cvičiť, ale neviete, ako na to? V našom predchádzajúcom videu vám odborníci poradia, ako jednoducho začať cvičiť doma a ešte pritom ušetriť čas.
Pozrite sa

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-⁠mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov