Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

Pusťte sa do cukety | KetoDiet

V posledných rokoch patrí cuketa k najobľúbenejším druhom zeleniny. Dôvod je jasný - dá sa s ňou v kuchyni perfektne experimentovať. A navyše sa skvele hodí na ketodiétu!

Aj keď by sa mohlo na prvý pohľad zdať, že je cuketa príbuznou uhorky, nie je to tak. Zaraďuje sa k letným tekviciam, ktoré sa zberajú aj niekoľkokrát ročne, pretože rastlina má tendenciu znova rodiť. Plody sú podlhovastého tvaru a môžu vážiť až 2 kg. Pokiaľ však môžeme odporučiť - vyberajte skôr cukety menšieho vzrastu (do 20 cm), sú obvykle chutnejšie a krehkejšie. Šupka je najčastejšie zelená, ale môže byť aj žltá alebo žltozelená. V dužine sú mäkké biele semená (podobné, ako má uhorka). Väčšie cukety bývajú často „gumové", ich šupka je veľmi tvrdá a semená horkasté.

Určite sa vyhýbajte plodom s mäkkými miestami a žltými alebo hnedými fľakmi. Cukety sú vynikajúcim zdrojom vlákniny, ktorá čistí tráviaci trakt a viaže na seba toxické látky. Navyše podporuje prirodzený pohyb čriev. Cukety sú významným zdrojom vitamínov A, B a E, kyseliny listovej, draslíka, horčíka, fosforu, vápnika, zinku a železa. Obsahujú tiež veľké množstvo vody (uvádza sa 90 až 95 %) a zároveň majú minimum kalórií, a preto sú vyložene diétne. Najviac výživných látok je tesne pod šupkou.

Vedeli ste, že cuketa má aj liečivé účinky?

Depositphotos_24369131_xs.jpgOdvádza nadbytočnú vodu z tela, podporuje látkovú premenu, pomáha pri redukcii hmotnosti, je vhodná pri reume a dne, spevňuje sliznice, podporuje trávenie, odstraňuje zápchu, posilňuje imunitný systém, stimuluje činnosť obličiek, podporuje sústredenie.

Ako cuketu pripravovať?

Na konzumáciu bez varenia sú vhodné mladé drobné cukety, ktoré lepšie chutia a neobsahujú veľké semená. Žlté cukety majú výraznejšiu chuť a bývajú krehkejšie. Veľké cukety môžu byť jemne horkasté, preto sa používajú skôr v teplej kuchyni. Na mladých cuketách môžeme šupku nechať, ale tie väčšie je lepšie ošúpať. Hnedasté tvrdšie semená môžeme vybrať.

Cukety sú vhodné aj na zaváranie, nakladanie, zapekanie, grilovanie, smaženie, plnenie a možno ich pridávať aj do polievok či omáčok. Keďže je cuketa menej výraznou zeleninou, nebojte sa spolu s ňou použiť aromatické bylinky alebo výraznejšie druhy zeleniny. Vašej fantázii sa medze nekladú.

Náš tip

Cuketu nechajte pred pečením či grilovaním chvíľku vypotiť, podobne ako baklažán. Nakrájajte ju na kolieska a jemne osoľte. Nevsiakne potom toľko oleja.

Vyskúšajte naše recepty:

Ďalšie recepty pre jednotlivé kroky proteínovej diéty KetoDiet nájdete v našej Kuchárke.  

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

  • Heureka
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard