Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu

A ako to bude v 3. kroku?

Áno, áno, 3. krok proteínovej diéty KetoDiet je už vlastne len čerešničkou na torte po úspešnom schudnutí! Bavíte sa športom, ktorý máte radi, jete (pravidelne) zdravé a chutné jedlá, zbavili ste sa nadbytočných kíl a teraz je to už "brnkačka", alebo nie je? O tom sa dočítate v dnešnom príspevku, ktorý je venovaný práve obavám z tretieho kroku. 

 V prvom rade TLIESKAME! Pokiaľ ste sa vďaka KetoDiet dostali až sem, k 3. kroku, môžete byť na seba právom pyšní. Všetky tie kilá, ktoré vás dlho trápili, sú preč a teraz je vaším cieľom dlhodobo si váhu udržať, prípadne aj ďalej zapracovať na problémových partiách. Bojíte sa, že si neporadíte s jedálničkom? Že nebudete vedieť koľko toho môžete zjesť? Nestresujte sa!

Trvalá racionálna strava v našom poňatí nie je ani tak o tom, "ČO KONKRÉTNE" a "KOĽKO GRAMOV" zjesť, ale o tom, ako zažiť jednoduché princípy a návyky, ktoré pre vás po čase budú úplnou samozrejmosťou. Nemáme v úmysle urobiť vám z hlavy kalorickú kalkulačku a premeniť pôžitok z jedla na večný stres. Naučte sa vnímať stravu aj v ďalších súvislostiach a snažte sa ju neškatuľkovať len na súhrn absolútne dobrých, alebo absolútne zlých možností.

V tomto kontexte preto teda neplatí, že: zelenina = dobré a cukrovinky = zlé, alebo nízkotučné = dobré a plnotučné = zlé. Mali by ste teda vedieť, že v redukcii alebo udržovaní váhy vám dlhodobá pravidelná konzumácia obľúbených jahodových gulí s maslom a cukrom neprospieva, ale ak sa raz za rok babička postaví na stôl, s pokojom a s chuťou ich zjete.

Ďalej takisto napríklad viete, že bravčové mäso nie je práve najvhodnejšie konzumovať 2-krát denne, ale že omnoho horšou voľbou je celé jedlo vynechať. Teraz však už poďme na tie pravidlá, alebo lepšie povedané, triky ;) Jedzte 5-krát za deň – ak si máte odniesť len jediné pravidlo z programu KetoDiet, nech je to práve toto.

Desiatu a olovrant začnite vnímať rovnako významne ako obed a večeru. Neodflákajte tieto „prostredné“ jedlá, pripravte sa na ne. Čas olovrantu je rovnako nedotknuteľný ako čas obeda. Rozdeľte svoj denný príjem stravy do 5 porcií (nie do 3, či ešte horšie, do 2!).

Naučte sa jesť menšie prílohy – dnešná typická západoeurópska porcia stravy je vo veľkej väčšine kaloricky naddimenzovaná. Naši predkovia by to isto v núdznych obdobiach ocenili, my sa však vďaka tomu celkom zbytočne obaľujeme tukom.

Naučte sa ešte pred jedlom oddeliť asi 1/3 porcie prílohy (hlavný chod ponechajte), ktorú nebudete jesť. Z dlhodobého hľadiska tak významne obmedzíte kalórie „navyše".

Presuňte sacharidy do prvej polovice dňa – cukry a sacharidy všeobecne (teda napr. ovocie, müsli alebo pečivo) tvoria dôležitú súčasť stravy. Väčšinu z nich sa však naučte konzumovať v prvej polovici dňa (povedzme tomu do 14 hodín). Ovocie je úplne ideálnym zákuskom po obede! Dať si však jabĺčko či banán pred spaním nie je pre človeka počas chudnutia to "pravé orechové". Naopak, druhá polovica dňa je ideálna pre bielkoviny.

Pravidelne športujte, hýbte sa – a zvyknite si na to :) 45 minút aktívneho pohybu denne je základom udržania hmotnosti. Je zaujímavé, koľkí z nás v tomto bode zrazu „nemajú čas“. Nehľadajte dôvod, prečo to nerobiť, nájdite si však spôsob, ako to zariadiť. Ideálnym pohybom je ľahký dlhý beh (zvoľte však rýchlosť, ktorú udržíte aspoň 30 minút, aj keby to mala byť chôdza).

Nejde to každý deň? Fajn. Vezmite na seba venčenie štvornohého miláčika (rodina to isto ocení :) Nie? Zakážte si výťahy a eskalátory. Použite schody, je to bezpečnejšie. Jazdíte autom do práce alebo aj na menší nákup? Skúste to na bicykli, alebo pešo, veci sa zmestia do batoha. Stále nemáte čas? Oželejte seriál alebo TV správy. Možností je skutočne mnoho.

Začínajte jedlo šalátom – zeleninový šalát sa výborne hodí ako predkrm. Kde je to len trochu možné, zjedzte šalát ešte pred hlavným chodom, najmä keď ste veľmi hladní. Zaplníte žalúdok a predídete prejedaniu sa. Odpusťte si husté polievky… A aj napriek tomu, ak babička hovorila, že polievka je grunt :) Toto porekadlo nechajte chronicky štíhlym, pre vás neplatí. Plánujte zajtrajšiu stravu – viete, čo budete zajtra raňajkovať? Pokiaľ áno, máte bod! A čo desiata o 10.00? Nie…? 

Naplánujte si dopredu, čo budete zajtra jesť. Iste, obed podľa toho, aké bude menu, ale desiatu a olovrant si pripravte, alebo kúpte vopred, inak nebudú. Nepodceňujte plánovanie v pokoji, je to pár minút. Len čo nastane denný zhon, už môže byť neskoro a olovrant sa nekoná. Zdravé nemusí byť diétne – fakt, že sú niektoré potraviny zdravé, neznamená, že ich môžete konzumovať neobmedzene. Niekedy sa naopak môžu premeniť na vášho protivníka pri boji s nadváhou. Preto pokiaľ sa dočítate, že konzumácia toho a toho prospieva vášmu zdraviu, pretože obsahuje to a to, ešte to nemusí znamenať, že to prospieva aj vám. Pre človeka, ktorý má sklony k nadváhe, platia trochu odlišné pravidlá, než pre športovca prekypujúceho pohybom. Myslite! 

Ukážme si to na príklade. Také oriešky – úžasný a koncentrovaný zdroj zdravých látok a prvkov, ak však zjete celý sáčok za jeden deň určite neschudnete! Alebo čerstvé džúsy a med – skvelé, liter džúsu každý deň však určite nie je pre vás, aj keď je v ňom mnoho vitamínov. Majte v zálohe sáčok KetoDiet – porciou proteínového jedlá KetoDiet môžete kedykoľvek nahradiť akékoľvek z 5 denných jedál. Zabudli ste si pripraviť olovrant, alebo nestíhate obed? Bez obáv si dajte práve KetoDiet.

Pokiaľ vám KetoDiet chutí, a nechcete si robiť hlavu s varením, môžete bez obáv nahradiť jedno denné jedlo proteínovým nápojom natrvalo.

Nielen o 3. kroku môžete s nami diskutovať na našom Facebooku:  www.facebook.com/ketodietSK  

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

  • Heureka
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard