Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu
Plováček - Slavíme s KETO 9 let - banner č. 2

Ako si užiť letnú párty, aj keď diétujete

Leto sa rozbieha a váš diár je čoraz viac preplnený (hlavne čo sa týka posedenia v reštauračných záhradkách a víkendových grilovačiek). Dosť bolo nervozity. Vy tohtoročným párty maratónom preplávate bez výčitiek – a hlavne nepriberiete ani gram tuku navyše!

 

1. Preventívne von!

To, že sa zase môžete úplne legálne stretávať s priateľmi, nie je po mesiacoch karantény úplná samozrejmosť. Tak nech vám ani nenapadne, že pozvanie na sobotňajší zraz s nimi z akéhokoľvek dôvodu odmietnete. Stretnutia, ktoré sa uskutočnia pod holým nebom, majú totiž okrem sociálnych benefitov aj tie zdravotné! Nielenže sa vám v krvi pôsobením slnečných lúčov rozprúdia hormóny šťastia, ale aj telu dodáte potrebnú dávku blahodarného vitamínu D (a toho má väčšina Stredoeurópanov nedostatok). Mimochodom, stačí dvadsaťminútovka na slniečku, preto aj keby ste dorazili len na otočku, ušetrí vám táto príjemná zastávka minimálne cestu do lekárne.

 

2. Nemôžete jesť vôbec nič? Tak sa aspoň držte svojej stratégie

Už pár týždňov idete podľa jedálneho lístka, ktorý je pre vás z nejakého dôvodu zásadný (ste v určitej fáze diéty, alebo vám to nariadil doktor)? Tu nie je čo riešiť, plnohodnotne sa pred odchodom z domu najedzte. A aby vás na akcii nič nezdravého neohrozovalo, psychológovia radia zamerať sa na ľudí, nie na jedlo. Rozprávajte sa s tými, ktorých ste už dlho nevideli a ktorých máte radi. Zoznamujte sa, zamestnajte myseľ bez toho, aby ste mysleli na to, či je tunajší raut bezlepkový, vegan alebo bez sacharidov. Šikovným pomocníkom v takýchto prípadoch je aj pohárik čistej neperlivej vody v ruke či žuvačka v ústach, tá vaše chute na chvíľu obalamutí. Alebo si ponúknite zeleninu, ako je brokolica, cuketa, šalátová uhorka, špenátové listy, kapusta, zelená paprika alebo avokádo. Zelené poklady sú cenným zdrojom vitamínov a vďaka zníženému obsahu sacharidov by vo vašej strave nemali napáchať žiadnu škodu.

 

3. Pripraviť telo a ide sa!

Každý večer cvičíte jogínsky pozdrav mesiacu? Nechceme vás podceňovať, ale po bujarom večierku sa k svojmu rituálu ťažko dostanete. Radšej si dopredu zreorganizujte deň, kedy vás čaká akcia, a hneď po prebudení si strihnite sériu pozdravov slnku. Zasršíte tak energiou, aj keby ste sa dostali do postele až pri ďalšom speve kohúta. A ak už teraz viete, že sa večer nechcete obmedzovať, pridajte k svojmu pohybovému štandardu ešte kardio (do fitka sa nenaháňajte, stačí, keď si poobede na polhodinku osedláte bicykel). Nebojte, jednorazové vybočenie z rutiny vašu životosprávu neohrozí! Experiment vedcov z Oregonskej univerzity navyše ukázal, že mozog ľudí, ktorí si úplne mimoriadne niečo doprajú, reaguje na sviatočné hody oveľa intenzívnejšie než tých, čo zhrešia denne. Svoj režim si tak občasným vyhodením z kopýtka vo finále upevníte.

 

4. Šikovný tanier

Bojíte sa, že na fláme zhltnete čokoľvek, pri čom sa pri družnom hovore zastavíte? Aj tu existuje obrana – po príchode si dôkladne prezrite menu hostiteľa (pokojne sa ho opýtajte, čo všetko je alebo bude k dispozícii) a naservírujte si na tanier len to, o čom stopercentne viete, že vašej životospráve neuškodí. Svoju večeru tak budete mať plne pod kontrolou.

 

5. Toto bude lepšie ako nič...

Dostali ste nehoráznu chuť na šťavnatý steak? Chybu v zdravom grilovaní neurobíte kvalitným kuracím alebo morčacím mäsom, ktoré je bohaté na bielkoviny a podporuje rast svalového tkaniva (to zase chráni pred jojo efektom). Dobrá bude aj grilovaná kotleta alebo bravčová sviečkovica. Ak sa podávajú ryby, ani tými nepohrdnite. Naopak, vyhnite sa bielemu pečivu, ťažkej majonéze, hranolčekom alebo grilovanému hermelínu! Chuť mäsa a jeho spaľovanie bezpečne dopĺňajú čerstvé bylinky, tzatziki alebo šaláty.

Nízkosacharidové vínoA čo alkoholické nápoje? Či už sa napijete čohokoľvek, počítajte s mohutným prílivom kalórií. Ak sa však máte rozhodnúť medzi vysokoglykemickým pivom, supersladkými koktailmi a vínom, tak hlasujeme za víno. Pravda, počítajte s tým, že dve deci vychádzajú energeticky zhruba rovnako, ako keby ste zjedli zákusok z plnotučného tvarohu.

Lepšie je vyberať si nízkosacharidové vína bez zvyškového cukru.

 

6. A vždy je tu ešte možnosť...

Či už sa chystáte kamkoľvek, pravdepodobne sa s organizátorom alebo niektorým z hlavných hostí dobre poznáte. Preto im vopred pokojne zavolajte a vysvetlite, že o ich spoločnosť prísť nechcete, ale ochutnávať nebudete. Ak svojich priateľov na situáciu včas pripravíte, máte šancu, že menu ešte podľa vášho želania rozšíria alebo rovno dostanete povolenie doniesť si vlastné zásoby. A s tým sa už pracuje oveľa lepšie, čo poviete? Tak si to poriadne užite!

 

Autor: Eva Šprincová

Foto: Unsplash

 

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov