Preskočiť na kategórie produktov Preskočiť na košík Preskočiť na navigáciu
Plováček - BLACK FRIDAY (23.11. - 29.11.)

3 benefity behu, pre ktoré sa oplatí neprestávať ani v chladnom počasí

Hľadáte pohyb, s ktorým sa rýchlo a účinne chudne, ale rovnako vás zaujíma, ako sa dostať do psychickej pohody? Nemusíte tráviť hodiny týždňa cvičením, ktoré vás nebaví, ani nie je nutné hneď 2-krát denne meditovať. Poďte na to prirodzene. Schudnite a upokojte hlavu naraz vďaka behaniu. Behanie vás postupne dovedie k štíhlejšej postave, pochopeniu seba samého aj k pochopeniu konania ostatných. Ako je to možné?

 

Napadlo vám niekedy, že na beh nemusíte nazerať len ako na šport? Okrem toho, že vám skvele vytvaruje postavu a zlepší kondíciu, sa môže stať aj prostriedkom, ako nájsť cestu k sebe samému. Nie som žiadna ezoterická bytosť, no verím, že to funguje. Mám to na sebe totiž odskúšané. Cez využitie sily tzv. mindfulness, čiže vedomie prítomného okamihu bez posudzovania, sa môžete pri dlhom pokojnom behu dostať až k stavu „denného snenia“, ktoré vám pomôže v medziľudských vzťahoch. Poďme sa na to pozrieť bod po bode.

 

1. Štíhlejšia a pevnejšia postava a extra kondícia

Prvoplánová a neodškriepiteľná výhoda pravidelného behanie je, že vám pomôže schudnúť a následne štíhlejšiu postavu aj udržať. Navyše si výrazne zlepšíte kondičku. Je prakticky jedno, či beháte ráno alebo večer, nalačno alebo radšej najedení. Hlavné je mať chuť a čas na aspoň dva trištvrtehodinové výbehy za týždeň. Keď pobežíte kratší čas, tiež sa to počíta, ale oplatí sa ešte chvíľu vydržať, aby sa vám spaľovanie tukov správne naštartovalo. Behanie patrí medzi tzv. kardio cvičenia, čiže aeróbne športy. Aby bol váš pohyb pri chudnutí maximálne účinný, je fajn beh doplniť ešte nejakou anaeróbnou aktivitou, ako je tréning vo fitku s činkami alebo vlastnou váhou, pilates, joga alebo v posledných rokoch obľúbený pole dance.

 

Viete, že pohyb tvorí pri chudnutí 30 % úspechu?

Aby ste pre zhadzovanie kíl urobili maximum, treba okrem pravidelného pohybu upraviť stravu. Tá má na chudnutí leví podiel. A ako taký jedálny lístok na chudnutie zostaviť? Ak si neviete rady, obráťte sa na naše výživové poradkyne, alebo si vyberte jeden z vopred poskladaných diétnych plánov. Uľahčia vám prácu.

 

2. Nová perspektíva! Poznanie seba samého

A teraz už k novému uhlu pohľadu. V dnešnej prestimulovanej dobe je zvlášť ťažké nájsť si chvíľu pre seba a na vnímanie svojho najbližšieho okolia. Pri budúcom výbehu skúste aplikovať tzv. vedomý beh. Čo tým myslím? Zabudnite na tempo, počet odbehnutých kilometrov a spálených kalórií. Buďte všímaví a vnímaví. Všímajte si všetko, čo sa okolo vás udeje. Pestré farby prírody, ktoré vám jeseň, neskôr aj zima alebo jar prinesú. Vnímajte vzduch, ktorý dýchate. Kvapky dažďa, ak vás od behu neodradí ani ľahké mrholenie. Zem, na ktorú dopadá každý váš krok. Usmejte sa na míňajúceho bežca, cyklistu alebo mamičku s kočíkom. Vrátia vám to a spolu budete mať razom krajší deň. Vedomý beh vás tak na chvíľu vytrhne z reality a vy sa po ňom vrátite s novým pohľadom na svet, na seba samého a v ešte väčšej eufórii ako zvyčajne.

Dajte nám vedieť na Facebooku alebo Instagrame, aký ste mali pocit z prvého vedomého behu.

 

Schudnite a roztrieďte si myšlienky vedomým behom3. Aha momenty! Porozumenie ostatným

Po vedomom behu môžete zájsť ešte ďalej. Tento spôsob však praktizujte len v prírode alebo na menej frekventovaných chodníkoch. Nehodí sa na behanie po meste, pri ceste alebo v dave ďalších nadšencov. Základom je totiž úplne vypnúť. Byť len so sebou a svojimi myšlienkami. Tým prepnete do fázy denného snenia, odborne tiež DMN (default mode network). Hneď ako sa od vedomého myslenia vzdialite, myseľ si odpočinie a vy nenútene prídete na tzv. aha momenty. Tento odstup vám totiž pomôže inak vnímať realitu. Lepšie pochopíte jednanie vás samotných, ale aj reakcie druhých. Prakticky nevedomky si rozoberiete prežité situácie, prípadne znovu aj konflikty, čím im prestanete prisudzovať pôvodnú dôležitosť. Navyše sčista-jasna pochopíte druhú stranu. Hocikedy zistíte, že nejaká situácia alebo roztržka nebola útokom na vás, len iným pohľadom na vec. A to všetko vďaka vášmu chvíľkovému „vypnutiu“.

Bojíte sa vypnutie praktizovať pri behaní? Nevadí. Doprajte si pätnásťminútovku na lavičke kúsok od domu hneď po dobehnutí. Poslúži vám ako pomocník pri natiahnutí svalov po tréningu a následne si na nej roztriedite myšlienky. Nechajte svoju myseľ nudiť sa! Doma vaša štvrťhodinka navyše pre seba nikoho nezabije a pre vás bude na nezaplatenie. Žiadne šikovné hodinky, športtestery ani bezdrôtové slúchadlá nie sú potrebné. Vybiehame?

 

Autor: Nikola Nevečeřalová

Foto: Nikola Nevečeřalová

 

Vďaka ničím nerušenému behu budete odolnejší aj proti stresu, pretože ten k zdravému chudnutiu neprispieva. Viac o účinkoch stresu na naše telo sa dočítate v tomto článku.

 

Tento článok stojí za zdieľanie!

Podpora

Potrebujete poradiť?

Ozvite sa nám a my vám poradíme ako schudnúť.

Predajné miesta

KetoDiet produkty si môžete zakúpiť u vybraných partnerov.

Mapa predajní

Majte prehľad

Prihláste sa na odber nášho newslettra a o všetkom budete vedieť ako prvý.

Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov